Ni som har lite koll. Om jag smäller ihop ett litet picknickbord till barnen i obehandlat regelvirke som jag har hemma och inte gör något alls åt detta, hur länge klarar det sig? Snackar vi en säsong, två? Tänker om det är värt att köpa tryckimpregnerat eller om man ska olja in det obehandlade regelvirket.

Tänker mig att om ett par år kommer de ha vuxit ur bordet i vilket fall så känns onödigt att lägga för mycket pengar på detta. Samtidigt vill man kanske inte lägga tiden på obehandlade reglarna heller om de ruttnar bort inom ett halvår? :)
 
Beror på om det står ute på en gräsmatta året om eller om det står på sten/trall och bara ute på sommaren och oljas, givet nämnda förutsättningar mellan 3-35 år.
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Beror på om det står ute på en gräsmatta året om eller om det står på sten/trall och bara ute på sommaren och oljas, givet nämnda förutsättningar mellan 3-35 år.
Visste jag glömde något! Kommer stå på en altan under bar himmel året om. Anta att jag oljar in den på vårkanten varje år :)
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Den kommer att stå kvar många år...

/ATW
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Slutresultatet, det blev stabilt och bra. Speciellt i jämförelse med Ikeas lilla barnbord bredvid :)
Snodde looken från denna men körde utan ritningarna.

Nybyggd träbarnpicknickbord bredvid ett mindre Ikea barnbord på en trätrall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hep och 4 till
  • Laddar…
T TriNitro skrev:
Slutresultatet, det blev stabilt och bra. Speciellt i jämförelse med Ikeas lilla barnbord bredvid :)
Snodde looken från denna men körde utan ritningarna.

[bild]
Hej!

Vad fint ditt bord blev! Vad har du för dimension på ditt virke? 2 x 6 tum?

Mvh Mackk
 
M Mackk skrev:
Hej!

Vad fint ditt bord blev! Vad har du för dimension på ditt virke? 2 x 6 tum?

Mvh Mackk
Hej och tack :)
Nej inte riktigt så grovt, körde på 34x95 reglar från Beijer.
 
Tack! Får jag tid skulle jag gärna bygga något liknande.

Mvh Mackk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.