Hej gott folk!

Sprang på ett äldre spabad av märket Jacuzzi som jag fick köpa för ett par tusenlappar. Badet ser ok ut med lock och locklyft men enligt säljaren fungerar inte jetsen.

Min erfarenhet består av ett uppblåsbart bad från jula så jag har lite funderingar...

Förmodar att det är någon form av pump eller styrning av denna som gett upp.

Frågan är om det går att få tag i reservdelar till ett bad från 2009 och var jag isåfall köper dom till vettigast pris?

Äldre silverfärgat Jacuzzi-spabad med stängt lock och synliga jets som är ur funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Reservdelar borde gå att få tag på genom deras återförsäljare
Tror folkpool är en av dom
 
Totte lille Totte lille skrev:
Reservdelar borde gå att få tag på genom deras återförsäljare
Tror folkpool är en av dom
Ringde en återförsäljare tidigare idag och dom trodde det mesta skulle gå få tag i då badet fortfarande såldes. Verkar vara en kvalitetsbad av prislappen att döma, årets modell gick till 240 000kr.

Du känner inte till någon bra sida på nätet som rekommenderas? Känns som folkpool tar ganska bra betalt....
 
Kolla med de engelska sidorna där brukar man kunna beställa det mesta
 
Vad är det för delar du behöver?

https://spacomponents.co.uk/

Här ifrån har jag beställt div delar till bra pris. Dock va den senaste ordern för 2år sedan dvs före brexit osäker om det ställer till något idag.
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Vad är det för delar du behöver?

[länk]

Här ifrån har jag beställt div delar till bra pris. Dock va den senaste ordern för 2år sedan dvs före brexit osäker om det ställer till något idag.
Jag vet inte riktigt vad jag behöver ännu. Enligt säljaren så fungerar inte jetsen, så jag förmodar att det kan vara en luft eller vattenpump. Så behövs väl en del filter osv...
 
B bobman skrev:
Jag vet inte riktigt vad jag behöver ännu. Enligt säljaren så fungerar inte jetsen, så jag förmodar att det kan vara en luft eller vattenpump. Så behövs väl en del filter osv...
Förstår, foto på delarna sedan när du har kommit längre så finns det säkerligen flera som hjälper till att peka dig i rätt riktning.
Spabad är rätt basic, dock ibland jävligt bökiga att serva
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Förstår, foto på delarna sedan när du har kommit längre så finns det säkerligen flera som hjälper till att peka dig i rätt riktning.
Spabad är rätt basic, dock ibland jävligt bökiga att serva
Ska försöka strömansluta det och fylla det med vatten i helgen. Så får man se vad felsökningen kan ge. Tack så länge
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Har nu fyllt badet och konstaterat att ena jetpumpen inte går. Egentligen borde det väl vara motorn till pumpen som är trasig då det inte händer nåt.

Ska ta bort pumpen och kolla vad det är som är fel med vad. Det kanske ändå inte går att byta bara motorn?
Insidan av ett spabad med öppet panel och synliga komponenter som jetpump och ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en TheraMax jetpumpsetikett med modell och serienummer synliga, indikerande ett felsökningsscenario.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en TheraMax jetpumpsetikett med modell och serienummer synliga, indikerande ett felsökningsscenario.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en TheraMax jetpumpsetikett med modell och serienummer synliga, indikerande ett felsökningsscenario.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Insidan av ett spabad med öppet panel och synliga komponenter som jetpump och ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.