Jag har kommit så långt i mitt köksplanerande att det nu bara är val av golv kvar. Jag kommer ha vita högblanka luckor, svart marmor diskbänk och (antagligen) frostad glasvägg bakom bänken. Väggarna blir någon vit variant.

Köket är rätt litet ( 3X4m ungefär) och inte jätteljust. I och med att jag redan har svart bänkskiva tror jag inte att jättemörkt golv är en bra idé.

Har någon en rekommendation om en golvtyp som passar in ?
 
Hemmakatten
Klassiskt ekgolv är alltid snyggt. Till vitt och svart passar det bra att mjuka upp med trägolv.
 
Tarkett har ett snyggt laminatgolv(heter loft)som nästan ser ut som betong. Finns i olika färger. Detta tänkte jag nog använda mig av. kostar 219kr/m2 i beckers butiker.
 
Det beror väl helt på vilket utseende du vill ha och hur det passar ihop med resten av huset. Själva har vi Marmoleum i schackmönster mellangrå/ljusgrå, passar hur fint som helst hos oss! Då kan man ju dessutom "blanda" lite i mörkhetsgrad om man tar två eller fler färger.
Vi är jättenöjda med golvet, skönt att stå på, lättstädat, och det bästa av allt; minsta smula syns INTE! (tilltalar mig som inte har dammsugning som favorithobby och vill ägna mig åt det efter varje skuren brödskiva...)

/Elin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.