Behöver tips med hur jag tar bort mitt köksskåp (återställningsbart) för att kunna installera diskmaskin? Tomt köksskåp öppet för att visa plats för diskmaskinsinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sitter skruvar i sidor, rygg och kanske upp i bänkskivan.
Men ser lite lustigt ut, har du ingen sockel???
Går en maskin in på höjden?
Vatten?
El?
Avlopp?
 
Hitta skruvarna som håller stommen mot intilliggande stommar. Tycker mig se 4 skruvhål i framkant på bilden. En uppe och en nere på vardera sida. Lossa dessa och se om det går att rucka ut stommen. Svårt att se om den är fäst uppåt i bänkskiva på denna bild men det behöver den inte vara.
 
A Argastesnickaren skrev:
Sitter skruvar i sidor, rygg och kanske upp i bänkskivan.
Men ser lite lustigt ut, har du ingen sockel???
Går en maskin in på höjden?
Vatten?
El?
Avlopp?
Tomt utrymme under köksskåp med synlig sockel och installationsutrymme för el och vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sockel som går längs med skåpen. El och vatten finns i köket
 
Kretikos Kretikos skrev:
Hitta skruvarna som håller stommen mot intilliggande stommar. Tycker mig se 4 skruvhål i framkant på bilden. En uppe och en nere på vardera sida. Lossa dessa och se om det går att rucka ut stommen. Svårt att se om den är fäst uppåt i bänkskiva på denna bild men det behöver den inte vara.
Har tagit bort de skruvar jag hittar men sitter fortfarande fast
 
A
Har du kollat i skåpen bredvid,kan vara skruvat i sidorna,ev kan det vara spikat ner i sockeln också.
 
Handyman 1 skrev:
Har du kollat i skåpen bredvid,kan vara skruvat i sidorna,ev kan det vara spikat ner i sockeln också.
kan ju vara att där sitter ett par dyckert ner i socklen oxså
 
A
Precis!
 
Fixar nog inte det här själv. En list upptill om sitter väldigt hårt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.