Köpte en begagnad spis, electrolux EC6005 från 2009 på blocket. Blev lite förvånad när jag skulle sätta den på plats och den är för låg. Justerfötterna är redan max uppskruvade och det saknas ca 3 cm. Det finns inga justeringar i övrigt på den här modellen. Har sett att vissa erbjuder som en extra underdel man kan sätta under men enligt återförsäljare fanns det inte till denna. Någon som råkat ut för liknande problem och har förslag på lösning?
 
  • Vit Electrolux EC6005 spis från 2009 med max uppskruvade justerfötter och en diskhandduk hängande på handtaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hur hög är inreddningen de flesta spisar skall vara 900 mm höga och vissa går att sänka till 850 mm höjd
 
Vad har du för höjd på bänken?
Spisen levereras för att
passa till en bänkhöjd på 900 mm och
ett sockeldjup på 600 mm. Vid behov
kan du ta bort sockeln för att anpassa
spisen till en bänkhöjd på 850 mm.
Har nån skickat iväg sockeln så blir det ju till att snickra själv, jag antar att den inte finns kvar som reservdel?
 
T tombe691 skrev:
Köpte en begagnad spis, electrolux EC6005 från 2009 på blocket. Blev lite förvånad när jag skulle sätta den på plats och den är för låg. Justerfötterna är redan max uppskruvade och det saknas ca 3 cm. Det finns inga justeringar i övrigt på den här modellen. Har sett att vissa erbjuder som en extra underdel man kan sätta under men enligt återförsäljare fanns det inte till denna. Någon som råkat ut för liknande problem och har förslag på lösning?
I vår förra lgh hade vi svårt att få nya spisen att matcha bänkhöjden, löste det med att lägga en träskiva på golvet (samma mått som hålet och målad som golvlisten) och ställa spisen på. Dock var det mindre höjd än du behöver, 3cm är ändå en del
 
A
Den här rumänska spisen har en del i övrigt att önska
 
  • Gilla
Uffe12
  • Laddar…
Bänken är standardhöjd, 90 cm, svårt att förstå varför man skulle göra en spis som bara går att få upp till 87..
 
Men det är ju för att du saknar sockeln som nån tagit bort.
 
electroluxaren skrev:
Den här rumänska spisen har en del i övrigt att önska
utveckla gärna.. ?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Men det är ju för att du saknar sockeln som nån tagit bort.
enligt den elektriker/elbutik jag konsulterade finns det ingen sockel till den här modellen. Det framgick inte om det funnits tidigare och den inte längre saluförs. Finns det någon som har samma modell som kan bekräfta eller dementera?
 
T tombe691 skrev:
enligt den elektriker/elbutik jag konsulterade finns det ingen sockel till den här modellen. Det framgick inte om det funnits tidigare och den inte längre saluförs. Finns det någon som har samma modell som kan bekräfta eller dementera?
Den modellen kom i en höjd bara , men bygg en ram eller låda att sätta spisen på
 
  • Gilla
securityman och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.