Efter att jag har gjutit betongplattan, så har jag märkt att det finns lite ojämnheter. Tänkte slipa topparna och spackla dalarna så den blir lite jämnare över hela plattan.

Vad rekommenderas att man använder att spackla med? Ska ju vara för utomhusbruk.

Tänkte hyra en golvslip för att slipa med. Är det rätt tillvägagångssätt?
 
S spacemoose skrev:
Efter att jag har gjutit betongplattan, så har jag märkt att det finns lite ojämnheter. Tänkte slipa topparna och spackla dalarna så den blir lite jämnare över hela plattan.

Vad rekommenderas att man använder att spackla med? Ska ju vara för utomhusbruk.

Tänkte hyra en golvslip för att slipa med. Är det rätt tillvägagångssätt?
Du behöver nog en diamantslip för plattan. Om du ändå ska spackla och du vill ett fint resultat, kanske flytspacka ytan. Finns för utomhusbruk.
 
Vill helst slippa flyta då det kommer bygga en del. Bättre om jag kan spackla upp de få ställen det finns dalar.
 

Bästa svaret

Spackla med Ardex A46, fungerar väldigt bra (y).

Du slipar inte många millimeter med en diamantslip tyvärr.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Spackla med Ardex A46, fungerar väldigt bra (y).

Du slipar inte många millimeter med en diamantslip tyvärr.
Tack för tipset. Läste om produkten och det verkar vara vad jag eftersökte. Det står även att den kan användas till bassänger men inte saltvattenbad eller kurbad. Tänkte ha saltklorinator i poolen, men jag gissar detta med saltvattenbad syftar på något helt annat.

Finns det olika diamantslip som tar olika mycket? jag har en diamantklinga som jag har använt på en vinkelslip för något innegolv. Är det vettigt att göra det här också eller bör man hyra en golvslip för att lättare få rakt under slipningen?
 
Hur mycket höjdskillnader har du? Du får ett mycket bättre resultat med en större golvslip och särskilt om det är lite större ytor.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Då blir det säkert bra (y)
 
  • Gilla
stockholmsamatören och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.