Hej,

Har nyligen upptäckt att vår toalett läcker lite från sidan. Läckaget luktar urin, uppstår efter man har spolat.

När jag inspekterade närmre såg jag att där är en liten spricka eller glapp i silikontätningen mellan toalettstol och golv, och det är härifrån läckaget kommer.

Skulle det funka att bara täppa till detta glapp med ny tätning, eller är det bara att blunda för problemet?

Tänker att läckaget måste ta vägen någonstans, och om jag bara täpper till tätningen kan det bli fuktskador under toaletten?
 
  • Toalett med läckage vid golv, markerat med gul ring där tätning bör fixas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Läcker det där så bör det ju vara mellan toalett och avloppet det läcker, dålig tätning!
Att barA täppa till med ny silikon är riktigt fel......
 
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Som egge80 skriver Du behöver lyfta toaletten och titta på wc-manschetten. Annars går urin ner i fog under toa och ut under plattorna med lukt som följd.
 
  • Gilla
tytte1991
  • Laddar…
Tack för svaren.

Kontaktat VVS-firma för att få hjälp fixa.
 
T tytte1991 skrev:
Hej,

Har nyligen upptäckt att vår toalett läcker lite från sidan. Läckaget luktar urin, uppstår efter man har spolat.

När jag inspekterade närmre såg jag att där är en liten spricka eller glapp i silikontätningen mellan toalettstol och golv, och det är härifrån läckaget kommer.

Skulle det funka att bara täppa till detta glapp med ny tätning, eller är det bara att blunda för problemet?

Tänker att läckaget måste ta vägen någonstans, och om jag bara täpper till tätningen kan det bli fuktskador under toaletten?
Detta beror nog på att ngn har pissat utanför!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.