Vi ska renovera badrum och funderar på vilken toalett vi ska välja.
Har idag en golvstående modell men planen är att det blir en vägghängd.
Har tittat på ifö Spira och ifö Sign. Den ena utan och den andra med spolkant.
Vad har ni för vägghängd toa, är ni nöjda? Varför?
 
  • Gilla
Björn72
  • Laddar…
Vi har en ifö sign, nöjd med den...

Det går väl att byta porslinet från det ena till det andra om man inte är nöjd?
 
  • Gilla
Anniwa
  • Laddar…
Jag har ifö Sign och är toknöjd med den. Har under flera år även sålt toaletter och kan meddela att dessa sällan eller snarare aldrig reklamerades, och om så var fallet så kommer ifö hem till en och fixar.
 
  • Gilla
Anniwa
  • Laddar…
Skulle jag sätta en idag skulle jag välja utan spolkant för renhållningen är annars nöjd med sign
 
  • Gilla
Anniwa
  • Laddar…
Vi har en Ifö Spira på Geberit Sigma cistern i vårt nya badrum.

Fördelar: Skön mjukstängande hårdsits ingår, lite notera LITE mindre rengöringsbehov.

Nackdelar: Litet hål för själva bajset, sämre (?) spolkraft än traditionell kant. Vitt modernt badrum med Ifö Spira toalett bredvid en Geberit Sigma cistern och närliggande badkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Viktualia och 1 till
  • Laddar…
Kan lägga till att vi provsatt en spira med hårdsits på Hornbach häromdagen och tyckte sitsen var väldigt konstig. Den lutade ju liksom inåt i toan så man satt ju bara på typ 2-3 cm av ringen. Upplevde det väldigt kantigt? Så av den anledningen funderar vi skapt på mjuksits, med hopp om att den är skönare. :rolleyes:
Är sitsen likadan på spira och Sign eller beror det på att spira inte har skolkamrat att ringen lutar inåt?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vi har en ifö sign, nöjd med den...

Det går väl att byta porslinet från det ena till det andra om man inte är nöjd?
Det är ju bättre dock att slippa byta den man köpt ;)
 
S0MMER S0MMER skrev:
Jag har ifö Sign och är toknöjd med den. Har under flera år även sålt toaletter och kan meddela att dessa sällan eller snarare aldrig reklamerades, och om så var fallet så kommer ifö hem till en och fixar.
Var det någon skillnad på den och Spira då?
 
1 1942 skrev:
Vi har en Ifö Spira på Geberit Sigma cistern i vårt nya badrum.

Fördelar: Skön mjukstängande hårdsits ingår, lite notera LITE mindre rengöringsbehov.

Nackdelar: Litet hål för själva bajset, sämre (?) spolkraft än traditionell kant.[bild]
Gissar att båda modellerna har samma utlopp... Så det är nog lika illa på båda.
 
A Anniwa skrev:
Var det någon skillnad på den och Spira då?
Inte mycket, men i och med att sign är Sveriges mest sålda toalett så blir det svårt att jämföra. Spiran är ifös svar på ido glow, ido glow är förövrigt en riktigt bra toalett det också. Tanken är nog att spiran ska blir den nya Signen en dag. Utan spolkant är det nya moderna och faktiskt riktigt smart.
 
  • Gilla
Anniwa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.