Har Fri surf på telefonen i 3 månader så jag passar på att använda det så mycket som möjligt kör max kvalite på allt avs ljud och bild nu när det bara är att köra på.
Har använt det mest när jag ute och åker runt men provar det nu i hemmet har börjat med att lägga den där bredbandskollen visar lägst hastighet för att sedan flytta telefonen till ett annat rum.

Funkar rätt hyffsat faktist å köra å köra youtube videos och svt play, spotify m.m trodde det skulle fungera rätt dåligt då hastigheten är lägre ibland vid test på bredbandskollen inte så farlig förbrukning heller.
Synd att jag inte kan casta till tvn via mobilen när jag streamar över mobilnätet.
 
Okej! Surfa på!
 
A Andy78 skrev:
Har Fri surf på telefonen i 3 månader så jag passar på att använda det så mycket som möjligt kör max kvalite på allt avs ljud och bild nu när det bara är att köra på.
Har använt det mest när jag ute och åker runt men provar det nu i hemmet har börjat med att lägga den där bredbandskollen visar lägst hastighet för att sedan flytta telefonen till ett annat rum.

Funkar rätt hyffsat faktist å köra å köra youtube videos och svt play, spotify m.m trodde det skulle fungera rätt dåligt då hastigheten är lägre ibland vid test på bredbandskollen inte så farlig förbrukning heller.
Synd att jag inte kan casta till tvn via mobilen när jag streamar över mobilnätet.
Jaha, då vet vi, tack!
 
A
A Andy78 skrev:
Har Fri surf på telefonen i 3 månader så jag passar på att använda det så mycket som möjligt kör max kvalite på allt avs ljud och bild nu när det bara är att köra på.
Har använt det mest när jag ute och åker runt men provar det nu i hemmet har börjat med att lägga den där bredbandskollen visar lägst hastighet för att sedan flytta telefonen till ett annat rum.

Funkar rätt hyffsat faktist å köra å köra youtube videos och svt play, spotify m.m trodde det skulle fungera rätt dåligt då hastigheten är lägre ibland vid test på bredbandskollen inte så farlig förbrukning heller.
Synd att jag inte kan casta till tvn via mobilen när jag streamar över mobilnätet.
Beroende på telefon kan det gå med hdmi kabel mellan telefon och tv,om telefonen stöder det!
 
Ni som bara kör mobilt bredband hemma, hur mycket data gör ni av med?
 
A Andy78 skrev:
Ni som bara kör mobilt bredband hemma, hur mycket data gör ni av med?
Körde bara mobilt i somras medan vi väntade på fiberanslutningen och då gick det åt mellan 400 och 1000 GB. Då försökte vi begränsa det lite grann med streamingen och pingen var för dålig för spel så troligen ligger vår vanliga månadsförbrukning högre.
 
Snailman
Verkar ligga på 500gig i månaden, både för november och oktober
 
Tokkörde detta ett tag, ute, på tunnebanan, tåget även som uppkoppling hemma med flera streams igång.
Inga problem någon gång förutom på tåget så kunde det bli en viss belastning på vägen hem vid ett par samma stationer.
Vart tråkigt efter ett tag när jag kikat på allt jag kunde komma på, missade serier, youtube videos, gamla krigsfilmer m.m.
Har aldrig kollat på så mycket gamla dokumentärer, som nu.
Kom upp upp i 50gig som mest första månaden.
Sedan körde jag på som vanligt.

Märks tydligt att en del appar förbrukar mer data än andra.
Spotify, Svt play, Sverige Radio drar tex inte alls lika mycket som viafree, dplay eller tv4play. tror det är deras reklam som gör att det drar iväg när den streamas så är bilden alltid perfekt.
Teams med video förbrukade också en hel del.


Utan att paniksurfa och med annat bredband hemma så ligger jag på runt 5-8Gig i månaden på mobilen.
Så jag passade även på att byta ned mig en nivå och betala mindre per månad.
 
Snailman
Snailman Snailman skrev:
Verkar ligga på 500gig i månaden, både för november och oktober
numera omkring 1300gig i månaden
 
Snailman Snailman skrev:
numera omkring 1300gig i månaden
Vilken operatör använder du, får du bra hastighet?
 
Snailman
A Andy78 skrev:
Vilken operatör använder du, får du bra hastighet?
Jag har tre, hemma obegränsat 399 i månaden, fungerar bara mot en enda mast, man kan inte ta med det till sommarstugan typ.
 
Snailman Snailman skrev:
Jag har tre, hemma obegränsat 399 i månaden, fungerar bara mot en enda mast, man kan inte ta med det till sommarstugan typ.
Deras produkt där dom monterar en antenn på fasaden?
 
Snailman
A Andy78 skrev:
Deras produkt där dom monterar en antenn på fasaden?
Nej, fick en 4g router för 24 månader, men inte nuvarande modell, det var en tidigare version.

Innan den körde jag med en annan leverantör som använde tres nät, med en router med usb uttag på, där jag kunde sätta en dongle med mobilt bredband, så jag visste att det funkade innan jag valde tre.

Bodde ute i skogen tidigare då köpte jag en riktantenn på Aliexpress som jag kunde ansluta till dongelns uttag, utan riktantenn funkade det inte då.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.