Du och din son fixar det på typ en vecka. Visserligen kan vädret sätta käppar i hjulet.


Man får dock planera så man även håller sig borta från solsken.
 
Beroende på hur huset ser ut med fönster m.m så kan en färgspruta vara lönt att köpa. Går oftast att göra en ram av 45x45 och plast som man hänger på fönster för maskering, det sista tar man med pensel.
 
M Martin_ skrev:
Beroende på hur huset ser ut med fönster m.m så kan en färgspruta vara lönt att köpa. Går oftast att göra en ram av 45x45 och plast som man hänger på fönster för maskering, det sista tar man med pensel.
Den aktuella målarofferten bygger på att man sprutmålar. Är fördelen att det går fortare, eller? Man måste ju ändå gå på med pensel och arbeta in färgen.
 
Du behöver bara ta med pensel där du inte sprutmålat. Ja det går mycket fortare.
Eller ja det är som att rolla om man är snabb med rollning, antar det beror lite på hur bra maskin man har också.
 
Redigerat:
Köp färg själv.
Maskera själv.
Annonsera på Facebook. Kan inte vara svårt att hitta någon.
 
U Uno Mögel skrev:
Den aktuella målarofferten bygger på att man sprutmålar. Är fördelen att det går fortare, eller? Man måste ju ändå gå på med pensel och arbeta in färgen.
Lägger på färgen med sprutan. Stryker ut med pensel.
 
  • Gilla
Henri och 3 till
  • Laddar…
Hur mycket är den där bilersättningen på då?
200x?antal dagar
Kan väl inte röra sig om mer än 2000+moms
 
nino nino skrev:
Hur mycket är den där bilersättningen på då?
200x?antal dagar
Kan väl inte röra sig om mer än 2000+moms
Det är 22 dagar så det blir en bit över 5.500:- totalt. Bränslekostnaden totalt torde inte ens bli 200:- och även om man åker hem och lunchar så räcker 500:- till rätt bra. Avståndet är som sagt endast 2 kilometer.
 
22dagar var väl å ta i...
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
P
En annan sak ang bilersättning är att skatteverket börjat rota i bilkostnader på många företag vilket leder till bilkostnaderna INTE får hamna i nåt som kunden får rotavdrag på.. så bilkostnaderna måste specificeras löst på fakturor för att undvika problem med skatteverket med mygel med rotavdrag.
Och bilkostnaderna måste ju då också stämma med verkligheten ungefär iallfall..
Försäkring , bränsle , avbetalning och värdeminskning, service och underhåll däck osv
För mig är det bitvis en gåta hur hantverkare ofta har såpass dyra bilar för det är klart det sticker i ögonen på kunderna att betala allt detta så tydligt på fakturan.. Man kan också ifrågasätta hur vettigt det är att målare och andra hantverkare ska åka bil på kundens bekostnad. alla andra får betala för sina resor till och från arbetet på egna pengar.. Dags att införa det även på hantverkare och så kan firman ha en gammal skitbil att köra ut färgburkar och utrustning och kräva att det finns utrymme för detta vid arbetsplatsen. och man kan faktiskt byta om på platsen för att inte få färg överallt.och ha en ny caddy för att grisa ner med färg och köra lite färgburkar och utrustning i..
 
  • Gilla
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
S
U Uno Mögel skrev:
Om du tycker att det är okej att ta denna summa (plus moms dessutom) varje dag man åker hemifrån 2 kilometer till arbetsplatsen så är det bara att beklaga. Antingen är du en sådan bortskämd hantverkare själv, eller också har du alldeles för mycket pengar att strö omkring dig.
Jag har själv drivit företag med en bilpark och jag vet vad det kostar att hålla en bil. Och jag vet också hur det sticker i ögonen på folk när någon debiterar sådana avgifter. Det här motsvarar en milkostnad på 625:- per mil om man räknar på det sättet. Extremt låg avgift?? Du skämtar väl?
Milkostnaden är en extremt liten del av bilens kostnad, oavsett om man åker 2km eller 20 mil, så behövs bilen, men det här vet du ju :)
 
  • Gilla
*Sunshine* och 2 till
  • Laddar…
P polaris78 skrev:
En annan sak ang bilersättning är att skatteverket börjat rota i bilkostnader på många företag vilket leder till bilkostnaderna INTE får hamna i nåt som kunden får rotavdrag på.. så bilkostnaderna måste specificeras löst på fakturor för att undvika problem med skatteverket med mygel med rotavdrag.
Och bilkostnaderna måste ju då också stämma med verkligheten ungefär iallfall..
Försäkring , bränsle , avbetalning och värdeminskning, service och underhåll däck osv
För mig är det bitvis en gåta hur hantverkare ofta har såpass dyra bilar för det är klart det sticker i ögonen på kunderna att betala allt detta så tydligt på fakturan.. Man kan också ifrågasätta hur vettigt det är att målare och andra hantverkare ska åka bil på kundens bekostnad. alla andra får betala för sina resor till och från arbetet på egna pengar.. Dags att införa det även på hantverkare och så kan firman ha en gammal skitbil att köra ut färgburkar och utrustning och kräva att det finns utrymme för detta vid arbetsplatsen. och man kan faktiskt byta om på platsen för att inte få färg överallt.och ha en ny caddy för att grisa ner med färg och köra lite färgburkar och utrustning i..
Till och från arbetet får även hantverkare stå för själva... Jag börjar 06,45 på firmans verkstad och slutar 16,00 enligt avtal.... Men därimellan åker jag inte gratis....
 
  • Gilla
Carl Johansson och 2 till
  • Laddar…
U Uno Mögel skrev:
MrDizzy; Har en son som lovat att han kan hjälpa till en vecka, men det räcker inte långt tyvärr. Nu är det så att hela förra sommaren, eller rättare sagt nästa hela året, upptogs av allt kring husbygget. Fanns inte mycket tid för annat. Nu i sommar skulle man ju helst vara ledig.
Om man fick tag i någon/några som vill vara med och måla - vad är då rimligt att betala för sådana privata tjänster? Är inte sådan att jag vill utnyttja folks hjälpsamhet, utan vill gärna betala för den hjälp man får.
Vi hade en kille som målade vårt hus, större yta än det du har (tillbyggt 1,5 planshus), på 1 vecka. Då rollades all väggyta i stället för att stryka med pensel. På skaft för att nå så långt som möjligt från marken. Pensel runt fönster med mera. Bytte kulör till ljusare så allt var tvunget att målas två ggr.
 
MultiMan
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Precis vad jag tänkte föreslå. 2 pers/sida så borde det gå hyfsat fort? Jag hade lätt ställt upp om jag fått frågan av en vän, jag älskar att måla! :crysmile:
Vill du bli min vän? ;):love:
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Vill du bli min vän? ;):love:
Tanken är inte helt främmande. ;)
 
  • Älska
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.