Det innehåller pelargonsyra, en långkedjig fettsyra, som även förekommer i naturen, exempelvis i just pelargoner.
Jag för ett ständigt krig mot olika typer av ogräs, med olika medel. Vore Toppen om ert fungerar så jag kan tipsa grannarna!!!
Mvh
Anders Larsson
 
Pelargonsyran kommer från pelargoner.

Då vi har en stor äng bestående av 4 stycken obebyggda tomter mittemot huset som varje år förvandlas till ett gult hav av maskrosor hade både jag och resterande familj blivit överlyckliga om vi kunde få lite hjälp med att hålla de gula fina blommorna på just den här ängen istället för i vår trädgård där vi har för avsikt att odla annat
 
Pelargonsyra finns naturligt i bland annat pelargoner. Jag och min man har två bostäder, eftersom vi träffats på gamla dagar och valt att behålla båda husen. Vi har ägnat de senaste 2,5 åren åt en omfattande renovering av huset i stan, men haft oturen att drabbas av en kriminell byggare som lurat mig på mycket pengar och därför har det dragit ut på tiden och även blivit mycket dyrt, trots att vi har gjort mycket själva. Trädgården har blivit mycket eftersatt och uteplatsen har fullt av ogräs mellan skifferplattorna. Jag fyller halvsekel i början av juni och till dess hoppas vi att uteplatsen kan vara fin och iordning så att vi kanske kan fira ute lite iallafall.
 
Redigerat:
Pelargonsyra. Jag vill gärna prova detta på vår grusade uppfart framför huset där jag kämpar en ojämn kamp mot ogräs. Renar varje vår men det säger bara poff så är den full med ogräs...
 
Pelargonsyra hittar man i pelargoner.
Med ca 150 kvadratmeter ölandssten lagd på 50 talet blir det en del att rensa. Har provat med eld, ånga och röjsåg och det har gått sådär.. Nu kanske det kan bli bättre och lite mer tid i solstolen
 
Pelargonerna finns i pelargonblomman

Jag för en hemlig kamp med grannen om finaste gräsmattan. Ogräs Effekt från Neudorf skulle definitivt hjälpa mig att vinna den kampen.
 
Pelargonsyra finns naturligt i pelargoner.
En dunk Finalsan Ogräs Effekt skulle hjälpa mig att få bukt med de präktiga maskrosor som har rötter ända ner till underjorden där Hinhåle i egen hög person sitter och håller emot när jag försöker dra upp dessa hans privata favoriter som han har placerat i min trädgård för att få mig att helt tappa besinningen och gräva mig ner i underjorden för att där fastna i hans garn.
 
R
Pelargonsyra finns i syrliga lingon. Skulle behöva en dunk att ha bensin till gräsklipparen i eftersom min robotklippare är så dålig.
 
Pelargonsyra hittar man i pelargoner.

Behöver ersätta Roundup (glyfosat) som jag använder idag med ett godkänt medel.
 
Detta kommer från pelargon
och kan vara värt en hel miljon
Som pensionär, gammal och trött
har jag äntligen en kompis mött
det heter Ogräs Effekt
och blir för mig helt perfekt
 
Pelargonsyra finns naturligt i pelargoner.

Jag gillar maskrosor och tycker det är så fint när det lyser gult i gräsmattan. Dock har jag insett att de två närmaste grannarna är närmast frenetiskt när det kommer till sina gräsmattor. De är ute och gödslar, toppdressar och rensar ogräs nästintill dagligen. För grannsämjans skull borde jag nog påbörja kampen mot maskrosorna
 
Hej
Vi har ett område på vår tomt där vi lagt kullersten. Det är svårt bekämpa mekaniskt så där borde Ogräs Effekt fungera perfekt!
 
Her
Ursäkta glömde besvara frågan men här kommer svaret
Pelargonsyrs utvinns ur vissa typer av pelargonrt
 
SVAR : Pelargonsyra är en effektiv fettsyra som finns naturligt i just pelargoner.
Min motivering:
Jag inte bara vill utan behöver verkligen denna vinst för att bekämpa min nuvarande Ogräsmatta på ett miljövänligt sätt och äntligen få en GRÄSmatta istället. Längtar efter att få gå barfota i mjukt skönt grönt gräs. Lovar att aldrig mer klaga över gräsklippning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.