Hej,
Vill ha ett cafébord i vårt kök i stål, tänker något krökt stål som fästs i undersidan av köksstommen. Vart tror ni man kan få tag på det? Någon som köpt liknande? Finns ju på alla caféer nuförtiden men har svårt att hitta. (Se bild som är bifogad)

Mvh Ludvig
 
  • Kollage av cafébord med olika stålben, krökta och raka, som fästs under bordsskivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ludvig Wälimaa Ludvig Wälimaa skrev:
Hej,
Vill ha ett cafébord i vårt kök i stål, tänker något krökt stål som fästs i undersidan av köksstommen. Vart tror ni man kan få tag på det? Någon som köpt liknande? Finns ju på alla caféer nuförtiden men har svårt att hitta. (Se bild som är bifogad)

Mvh Ludvig
Hej. Vet att Biltema har lite stålprofiler i butik nu för tiden. Tror längderna var ett par meter. Värt att kolla om du inte vill leta upp en lokal smidesverkstad.
 
Blå, gängade stålrör från till exempel Rinkaby rör är ett enkelt sätt att få tag i stålrör.
https://www.rinkabyror.se/artikel/blaa-gangror-dn10-17-2x2-3mm-/

Biltema har en enkel men funktionell bockmaskin för stålrör i rörgäng-dimensioner.
https://www.biltema.se/bil---mc/bil...rbockningsverktyg/rorbockningssats-2000019663

Vill du ha hjälp att bocka (och köpa material) så är det annars en smidesverkstad eller en rörmokare av den äldre stammen som har verktyg för stålrör.
 
Rörbockare har jag och rör finns på skroten och så svetsar man dit en plåtbit som fäste i var ända.....men jag är väl för långt borta.
 
Biltema är ett bra ställe. Deras universal avgassystem är inte att förakta som ben till bord. Det mesta till mitt bord jag byggde i vintras är från biltema.
Hemmagjort bord med ben av avgassystem från Biltema i ett rum med tegelvägg och stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hembyggt bord med träyta och svarta metallben framför en tegelbyggnad och en kristallkrona.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hakber77 och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Kolla in Fermob.com och deras serie "Bistro". Cafébord i olika storlekar. Tillverkade i stål och med 7 lager färg. Vi har två bord, det ena säkert 12-13 år gammalt. Står ute året om, fortfarande fina och fräscha.

Vet att du ville tillverka själv. Men Fermob är ett högklassigt alternativ, om du ångrar dig.
 
L
Om du håller till i Stockholm så finns Bromma stål. Namnet kanske är lite felvisande eftersom de faktiskt håller till i Spånga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.