Tack för alla tipsen, ska kolla Malmbergs. Kan kanske funka.
 
Tänk på att du behöver en rejäl borrmaskin, så inte drivmotorn brinner upp.

Jag använder en lite kraftigare slagborrmaskin (endast borrläge) när jag borrar 160 hål. Kan säga att den blir rätt varm efter en stund, är också väldigt glad över momentfrikopplingen när hålsågen hugger fast i hålet.
 
ullberg
Aliexpress får man en för USD 30, frakten var tyvärr inte så kul men kanske ändå ok om alternativet mäts i tusenlappar...

/U
 
P
Okej gammal tråd men, hur står sig dessa billiga hålsågar från ALI? Hur är kvaliten eller är det som ett lotteri?
Är själv ute efter en 250mm hålsåg och man vill ju inte såga ett varv så är tänderna borta.
Been there done that med en startkrans till en cummins motor:mad:

Ifrån Sverige fanns denna vilket borde va ett okej pris för den storleken?
https://ehandel.kapab.se/shop/halsagar/halsag-bi-metall-250mm/
 
N norrbottenstorpet skrev:
Inkanal ska ut genom yttervägg. Väggen består av skivmaterial, 6 tums timmer, 70 mm isolering + träfasad. Så hur ska jag lyckas med håltagningen?

Hålsåg i dessa dimensioner (160 spiro + 2x30 mm nätmatta = 220 mm) 230 -250 mm kostar mellan 2 och 3000 kr. Någon som vet av en billig variant/inköpsställe/onlinebutik?

Vad är alternativet? Riva halva fasaden och ta fram motorsågen? Billigt, inte särskilt runt lär det bli...

Tips mottages tacksamt.
Sitter med samma problem.
 
Aamazon US köpte jag ifrån. Det är jub10 tum.. men̈ var försiktiga med handlederna när ni tar upp hålet...
 
  • Gilla
Bengt65
  • Laddar…
R Ring skrev:
Aamazon US köpte jag ifrån. Det är jub10 tum.. men̈ var försiktiga med handlederna när ni tar upp hålet...
Ja fastnar den kan det gå illa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.