Vad har ni på fötterna i snickarverkstaden?

Foppatofflorna är ju både luftiga och snabba att trä på fötterna men blir snabbt fyllda med sågspån efter en omgång med klyvsågen.

Gympadojjorna känns stadiga men blir outhärdligt varma efter några timmars slipande.

Träskorna i plast är en favorit och kanske en medelväg men känns lite ostadiga.

Vad har ni på fötterna? Vad tycker ni funkar bäst?
 
  • Gilla
Krokben
  • Laddar…
Sievi sweet roller alternativt sievi "tofflor" med stålhätta.

ALLTID stålhätta

Edit: och spiktrampskydd
 
Besudlar varken fötter eller golv med foppa tofflor. Finns ju träskor.
 
Stadiga arbetsskor med stålhätta. Platådojor typ träskor för ostadigt för mig.
 
Ett par trasiga arbetsskor från Jula. De var billiga och innehåller kanske(?) stålhätta. De har varit obekväma från början och faller isär i bitar. Både inuti och utanpå. Sulan spricker mer och mer och det är nu dags att slänga dem.
 
Karlia
Vi använder pappas verkstad. Dottern har arbetsskor med stålhätta och trampskydd efter att ha trampat på en spik när hon jobbade med morfar. Hon har även overall där.

Jag använder fördetmesta några uttjänta skor när jag är där.
 
A
Gardena trackers från jula,mer en slump än något annat,enkla att hoppa i och ur:)
Ett par svarta Gardena trackers trädgårdsskor med orange innersula från Jula.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Arbetsskor från antingen Jalas eller Sievi. Billigskorna passar inte på mina fötter och stålhättor skall det vara om det skall finnas 10 tår kvar när man räknar in flocken på kvällen.
 
Alltid arbetsskor med spiktramp och hätta. Gärna av lite högre kvalitet. Anpassade innersulor. Samma typ året om(inomhus) Vad gäller värmen så har jag förlikat mig med att jag blir fruktansvärt varm oavsett vilken modell jag har. Det viktigaste är att de sitter skönt och stabilt på foten. Se till att byta skor och sulor i tid, om ni har minsta lilla krämpa i fötterna. Ibland sitter skorna på 14-15 timmar per dygn(även om jag byter från jobbarbetsskorna till privatarbetsskor).
 
Jag kör på Julas skyddssandaler. De går sönder relativt snabbt (inne på 3:e paret på mindre än två år), men de är luftiga och har stålhätta så tycker det är bra kompromiss för vanligt arbete. Jag har riktiga arbetsskor jag byter till vid behov dock (jag fick metalflisor i sandalerna en gång, och det gör jag inte om).
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
B Byggmarodören skrev:
Jag kör på Julas skyddssandaler. De går sönder relativt snabbt (inne på 3:e paret på mindre än två år), men de är luftiga och har stålhätta så tycker det är bra kompromiss för vanligt arbete. Jag har riktiga arbetsskor jag byter till vid behov dock (jag fick metalflisor i sandalerna en gång, och det gör jag inte om).
Då är vi två(y) strl 47.
men de är faktiskt riktigt sköna..
2 par per år ca.. 349 kr.. det tål man. ;)
 
  • Gilla
Byggmarodören
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.