Hej
Funderar på att byta ut befintliga tvättmaskin och torktumlare på min lilla camping. Skulle gissa att den inte används mer är en normal småbarnsfamilj under knappt 2 månader om året. Vill helst ha en självdoserande samt ganska enkel maskin men framför allt snabb. Inga eco-läge som tar timmavis

Vet att det finns wascator och andra industrimaskiner men kan inte riktigt försvara den kostnaden för 1,5 månaders användning om året
 
H
T Tokenäs skrev:
Hej
Funderar på att byta ut befintliga tvättmaskin och torktumlare på min lilla camping. Skulle gissa att den inte används mer är en normal småbarnsfamilj under knappt 2 månader om året. Vill helst ha en självdoserande samt ganska enkel maskin men framför allt snabb. Inga eco-läge som tar timmavis

Vet att det finns wascator och andra industrimaskiner men kan inte riktigt försvara den kostnaden för 1,5 månaders användning om året
Miele har men tvättmedlet för själv dosering är dyrt.
 
Vad är snabb då? Min Siemens tar 60min för ett autoprogram på 60 grader. Den har I-dos för tvättmedel/sköljmedel.
 
A
T Tokenäs skrev:
Hej
Funderar på att byta ut befintliga tvättmaskin och torktumlare på min lilla camping. Skulle gissa att den inte används mer är en normal småbarnsfamilj under knappt 2 månader om året. Vill helst ha en självdoserande samt ganska enkel maskin men framför allt snabb. Inga eco-läge som tar timmavis

Vet att det finns wascator och andra industrimaskiner men kan inte riktigt försvara den kostnaden för 1,5 månaders användning om året
det beror ju på en den en eller tio tvättar om dagen
 
Stefan N Stefan N skrev:
Vad är snabb då? Min Siemens tar 60min för ett autoprogram på 60 grader. Den har I-dos för tvättmedel/sköljmedel.
Det låter som som ett bra alternativ, tänkte bara om all var som diskmaskiner med eco läge som tar 2-3 timmar.
Vi har nog i snitt 2 tvättpass om dagen där varje pass är på 4tim, så tar en maskin 1 timme är ju det helt ok :)
 
electroluxaren skrev:
det beror ju på en den en eller tio tvättar om dagen
Näe, så mycket är det inte men då varje tvättpass är 4timmar vill jag ju att kunderna ska både hinna tvätta1-2 tvättlass samt torktumla
 
A
om du skaffar en riktig maskin så kan du få fler tvättpass per dag dvs fler kunder kan tvätta
 
electroluxaren skrev:
om du skaffar en riktig maskin så kan du få fler tvättpass per dag dvs fler kunder kan tvätta
Sant men förvånansvärt få tvättar faktiskt, färre än jag trodde. Så att köpa en dyr industritvättmaskin lönar sig knappt om man inte ser på +25 år
 
BirgitS
T Tokenäs skrev:
Näe, så mycket är det inte men då varje tvättpass är 4timmar vill jag ju att kunderna ska både hinna tvätta1-2 tvättlass samt torktumla
Du kan ju ha tvättpass som går 1 timme omlott och under sista timmen får man inte använda tvättmaskinen utan bara torktumlaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.