Jo det fick jag göra första gången jag startade upp den.
Känns lite sådär att det ska hända titt som tätt. Den har ju isf haft USB sticka i sig typ 70% av sin vakna tid...
Får se om jag för resultat med den manövern igen..
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Knivar från Bosch Indego installerade ger 3cm större klippdiameter och passar rakt av.
 
  • Robotgräsklippare med Bosch Indego-knivar och tumstock visar ökad klippdiameter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Grymt! Blir sådana framöver! (y)

Meddela gärna om det uppkommer problem!
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Jag fick ett problem med knivarna.
Dom slår i den upphöjda kanten på ”skivan”.
Men filade ner kanten så var det problemet löst.

Dock har det uppstått ett surrande därifrån nu. :thinking:
 
Någon som vet vart man få tag i reservdelar till roboten?
Tänker t ex på knivplattan och hjul t ex.
 
Hmm beställde precis ett 24 pack...
Well, well...
 
Jag noterade det också men ansåg det som ett mindre bekymmer
J Jockose skrev:
Någon som vet vart man få tag i reservdelar till roboten?
Tänker t ex på knivplattan och hjul t ex.
https://reservdelarochtillbehor.se/ Dessa har hand om service alla fall. Har beställt saker till min gamla worx från dem.
 
;);)
M mrdn skrev:
Jag noterade det också men ansåg det som ett mindre bekymmer

[länk] Dessa har hand om service alla fall. Har beställt saker till min gamla worx från dem.
tack för länken.

Mina knivar hade fastnat imellanåt mot den kanten.
Så jag tog det andra före det osäkra.
Hoppas det funkar för mig och dig oavsett.

Beställde en ny platta nu iaf för säkerhetens skull.
Då kan man experimentera lite med den redan modifierade ;)
 
J Jockose skrev:
Någon som vet vart man få tag i reservdelar till roboten?
Tänker t ex på knivplattan och hjul t ex.
https://www.letmerepair.se/ tror jag har delar oxå
 
Nu har jag fått iordning med all kabel i trädgården efter att jag haft en slinga avsedd för HQ nergrävd innan.
7 åringen döpte den nya förmågan till ”Nilla” så nu har hon? gjort första passet i trädgården och inga problem hittills! (y)

Finns det något sätt att få henne att kantklippa vid manuell igångkörning och kommer hon ladda och gå ut igen tills jag manuellt kör in henne?
 
MeanMike MeanMike skrev:
Nu har jag kollat upp detta. 1tim 45min. va den ute och klippte, sen laddade den 1tim 6min, Det va enkelt......bara titta i telefonen så ser jag det. :D
Var i telefonen ser du detta?
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Nu har jag fått iordning med all kabel i trädgården efter att jag haft en slinga avsedd för HQ nergrävd innan.
7 åringen döpte den nya förmågan till ”Nilla” så nu har hon? gjort första passet i trädgården och inga problem hittills! (y)

Finns det något sätt att få henne att kantklippa vid manuell igångkörning och kommer hon ladda och gå ut igen tills jag manuellt kör in henne?
Ibland när jag vill tvinga kantklipp så lyfter jag roboten till starten av slingan och trycker på Home.
Då klipper den längs slingan på vägen hem
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Var i telefonen ser du detta?
Jag har Android och i menyn som kommer fram när man drar uppifrån står ju allt som händer typ mail, nyheter mm. Där står också Landxcape och man kan veckla ut den så ser du alla start stop laddning mm med tider. då ser du hur länge den varit ute , laddat osv.
 
Jag har aldrig haft robotklippare tidigare men slog till på denna Landxcape igår på Bauhaus för 4995 kr.

Är storligen imponerad över hur lätt det var att få igång app och wififunktionen, och alla möjligheter som finns för styrning. Automatisk uppdatering av firmware, bara det! (Behövde ingen USB-sticka för uppdateringen)
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.