Om jag ska dra elen innan elektrikern kommer och kopplar in är jag intresserad av att göra det så kostnadseffektivt som möjligt då det blir ganska många meter totalt sett.
Om jag ska koppla in 9 st LED-spottar som sitter på dimmer, drar jag då en slang med kabel från elcentralen till första spotten, sedan drar jag vidare från första spotten till nästa spot och från andra till tredje osv?
Från första spotten drar jag även ner en slang med kabel till dimmern?
Varje spot har en dimbar driver.
Är detta det mest effektiva och fungerande?
 
Hej,

Jag skulle råda dig att rådfråga din elektriker som kommer och ska koppla in det som du säger.

Sedan kan han säga vart ni ska göra överlämingspunkter, vart dosor och slangar ska gå mm
 
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Hej,

Jag skulle råda dig att rådfråga din elektriker som kommer och ska koppla in det som du säger.

Sedan kan han säga vart ni ska göra överlämingspunkter, vart dosor och slangar ska gå mm
Han kommer inte förbi före inkopplingen dock, så att vi kan inte diskutera det i förväg, det är så när man bor lite avsides på landet.
 
Men ring och prata med honom så ni är överens och slipper göra om det för han vill ha det på något annorlunda sätt mot vad ”internet” vill..

man kan lösa det mesta med en skiss, bild mm som man ritar/kladdar lite på..
 
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Men ring och prata med honom så ni är överens och slipper göra om det för han vill ha det på något annorlunda sätt mot vad ”internet” vill..

man kan lösa det mesta med en skiss, bild mm som man ritar/kladdar lite på..
Bra idé, jag gör en skiss och skickar, han eller jag borde självklart tänkt på det
 
  • Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Skissa på ett papper och så har ni något att utgå ifrån samt att man kan komplettera med bilder för att förtydliga senare (y)
 
Vad för spot är det?
Ryms driver i dosa?
Utanpåliggande?
Konstant spänning eller konstant ström, 12 eller 230 volt?

Ring din elektriker, du får bättre svar än från mig.

Protte
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Ta ett kort på taket och rita in på bilden hur du tänker så blir det enkelt för elektrikern att förstå vad du menar
 
  • Gilla
Swedish Hawk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.