Har en Ubiquiti accesspunkt för wifi i huset. Den är trådansluten till fibermodemet och den har fungerat klanderfritt i flera år.

Nu har jag dragit ut en markförlagd nätverkskabel till garaget, ca 40 m från huset. Frågan är vilken produkt jag skall välja för att för att få wifi i och omkring garaget så smidigt och prisvärt som möjligt?

Jag vill ha samma nät/SSID. Nätverksuttaget sitter väderskyddat men i den kalla delen av garaget.
 
Jag tänkte prova att köra med Unifi flex hd acesspunkter men ännu ej kommit till skott och inhandlat. De ska klara att sättas upp både inomhus och utomhus och jag har fått dessa rekommenderat av min it-nörd
 
Misstänker att du har UniFi-serien från Ubiquiti.
Genom att fortsätta i samma serie och kör med kontrollermjukvara på tex en dator å lägger in bägge accesspunkterna i kontrollern så blir det typ automatiskt samma SSID mm på bägge accesspunkterna.

https://unifi-network.ui.com/wi-fi#compare
längst ner på sidan finns jämförelse mellan olika modeller.
Jag hade nog valt FlexHD.
 
Inte AC1200?
 
FlexHD är vad jag anser uppföljaren till Meshen. Det går lika bra med AC-HD, men jag misstänker att FlexHD är mer lämplig för ditt ändamål.
 
Blev en UAP-AC-M. Billigast av dom jag tittade på. Fick inte controllerprogramvaran för Windows att funka, men det gick bra via Iphone:n. Nu har jag sömlöst wifi i garget med med 70-80 Mbit/s upp och ner.

Nån som vet den optimala vinklingen av antennerna på denna enhet?
 
V VW Transporter skrev:
Blev en UAP-AC-M. Billigast av dom jag tittade på. Fick inte controllerprogramvaran för Windows att funka, men det gick bra via Iphone:n. Nu har jag sömlöst wifi i garget med med 70-80 Mbit/s upp och ner.

Nån som vet den optimala vinklingen av antennerna på denna enhet?
Rakt upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.