Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en 18V ONE+ Kantskärare från Ryobi som enkelt kan skapa en rak linje eller följa en kurva med konsekvent djup i din trädgård. Den har en dubbelskärande och tandförsedd stålklinga på 22 cm och skär enkelt fina, räta kanter. Klingan har ett ställbart skärdjup i fyra olika höjder, från 6 till 38 mm, för maximal kontroll av arbetet. Handtaget är justerbart för att ge dig en bra arbetsställning. Den har både stänkskydd och guidehjul vilket ger en säker och smidig användning. Batteri och laddare medföljer.

Värde: 2 400 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna kantskäraren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket väger ONE+ kantskärare med batteri?
Svaret hittar du här: se.ryobitools.eu
Vinnaren utses fredagen den 30 april.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Rätt svar är 4.5
Kg

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en 18V ONE+ Kantskärare från Ryobi som enkelt kan skapa en rak linje eller följa en kurva med konsekvent djup i din trädgård. Den har en dubbelskärande och tandförsedd stålklinga på 22 cm och skär enkelt fina, räta kanter. Klingan har ett ställbart skärdjup i fyra olika höjder, från 6 till 38 mm, för maximal kontroll av arbetet. Handtaget är justerbart för att ge dig en bra arbetsställning. Den har både stänkskydd och guidehjul vilket ger en säker och smidig användning. Batteri och laddare medföljer.

Värde: 2 400 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna kantskäraren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket väger ONE+ kantskärare med batteri?
Svaret hittar du här: se.ryobitools.eu
Vinnaren utses fredagen den 30 april.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
 
4,5 kg.


Min sambo beskyller alltid mig för att vara fyrkantig och aldrig tänka utanför boxen. Nu tänker jag då som så att med en kantskärare kan jag, om inte bli mer fryntlig, så åtminstone fila till kanterna något.
 
4.5 kg

Min trädgård hade verkligen behövt bli kantskuren och utan denna kommer de aldrig hända
 
Svar: 4.5 kg
Jag är inte helt säker på att denna underlättar arbetet jämfört med min kantskärsspade men jag antar gärna utmaningen och återkommer med en heltäckande recension om jag vinner.
 
Svar: 4.5 kg

Vi skaffade oss ett fritidshus nyligen och där finns det mycket gräskanter som denna fantastiska kantskärare kan hjälpa oss hålla ordning på. Hoppas hoppas....på en snygg gräsmatta i sommar :)
 
Ryobi ONE+ kantskärare RY18EGA-0 väger 4,5 kilo, inkl. batteri.

Som ni ser nedan har vi behov av en kantskärare, att snygga till runt rabatterna och mot grusgångar.
Trädgård med gräsmatta, rabatt med blå blommor och grusgång i behov av kantskärning.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en 18V ONE+ Kantskärare från Ryobi som enkelt kan skapa en rak linje eller följa en kurva med konsekvent djup i din trädgård. Den har en dubbelskärande och tandförsedd stålklinga på 22 cm och skär enkelt fina, räta kanter. Klingan har ett ställbart skärdjup i fyra olika höjder, från 6 till 38 mm, för maximal kontroll av arbetet. Handtaget är justerbart för att ge dig en bra arbetsställning. Den har både stänkskydd och guidehjul vilket ger en säker och smidig användning. Batteri och laddare medföljer.

Värde: 2 400 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna kantskäraren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket väger ONE+ kantskärare med batteri?
Svaret hittar du här: se.ryobitools.eu
Vinnaren utses fredagen den 30 april.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är 4,5 kg
Vinsten skulle passa perfekt på vår kolonilott att hålla kanterna vid rabatter och stengångar snygga och ett komplement till vårt Ryobi sortiment, som sambom gillar stort!
 
4.5kg lycka till trädgården :)
 
4,5kg med batteri
En motivering och ett passande tips kommer här!

Jag jobbar i en litet 'garden center' och träffar många trädgårdsintresserade, och alla undrar givetvis hur min trädgård ser ut.
-"Den måste vara helt underbar" ..tror dom

Men i ärlighetens namn är det ganska mycket att ta tag i. Men som ett par med en vacker visningsträdgård sa till mig en gång.

-Kantskär! Det är "hemligheten" till en trädgård dom flesta älskar. Det kan se ut hursomhelst bara man kantskär.

Så denna maskin kan ge mig genvägen till den underbara trädgård jag håller på att bygga fram.
 
Rätt svar 4,5kg
(om man skall krångla till svaret så är det mellan 4,4kg och 5,2kg beroende på vilket batteri man använder, men eftersom om dom skriver i specifikationen att den väger 4,5kg så antar jag att dom använde ett 0,5kg batteri när dom vägde maskinen... :cool:)

Men en jäkla massa begränsningskabel till gräsklipparrobot som skall ner i backen så hade det varit kul att prova denna maskin för att se om det skulle kunna funka att fräsa ett spår att pilla ner kabeln i.
Sen har man ju en hel del kanter som skall hållas efter med...
 
Svar: 4,5 kg
Motivering:
Klippa, skära, kratta, bära,
Med One+ kan jag grannen lära,
Vart gränsen går,
Och tomten är vår,
Gräsmattan kan även rundas till,
Om vi så vill,
Och skapa drömtomten den kära.
 
Svar: 4,5 kg

Två barn och trädäcksbygge prioriterat. Hade varit skönt att fixa till den överväxta trädgården med denna kantskärare. Är en inbiten "raka linjer" fantast
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en 18V ONE+ Kantskärare från Ryobi som enkelt kan skapa en rak linje eller följa en kurva med konsekvent djup i din trädgård. Den har en dubbelskärande och tandförsedd stålklinga på 22 cm och skär enkelt fina, räta kanter. Klingan har ett ställbart skärdjup i fyra olika höjder, från 6 till 38 mm, för maximal kontroll av arbetet. Handtaget är justerbart för att ge dig en bra arbetsställning. Den har både stänkskydd och guidehjul vilket ger en säker och smidig användning. Batteri och laddare medföljer.

Värde: 2 400 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna kantskäraren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket väger ONE+ kantskärare med batteri?
Svaret hittar du här: se.ryobitools.eu
Vinnaren utses fredagen den 30 april.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Kantskäraren väger 4.5 kg inkl. batteri.
Jag vill vinna ONE+ kantskärare för att slippa göra som jag gör nu - jag använder en gammal brödkniv och kryper på alla fyra. Gissa hur ofta jag kantskär - väldigt sällan eftersom det är så jobbigt. Skulle verkligen behöva lite uppgradering.
 
Rätt svar är 4,5kg!

Denna maskin hade varit ett perfekt komplement till våran vildvuxna trädgård. Jag & fru har precis köpt en gammal släktgård där trädgården inte fått någon kärlek på över 10 år. Med denna kantskärare skulle jobbet verkligen underlätta!
 
4,5 kg

Mång gräsmattor och grusgångar och rabatter här och där kräver att jag på alla 4 går omkring och skär för att det hela inte skall växa ihop totalt. Men åldern tar ut sin rätt så det blir inte lätt att vinna det slaget. En vinst som denna skulle få övertaget och jag mer tid till att njuta och luta mig tillbaka i stolen och kisa mot solen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.