Hej, hjälp mig gärna på tips med ny inbyggnadsugn respektive inbyggnadsmicrovågsugn, helst rostfritt utförande (kan vara rostfritt i kombination med svart eventuellt). Dvs ska köpa en ugn och en micro.

Båda ska vara för inbyggnad och helst höra ihop eller iaf passa ihop (dvs inte se konstiga ut ihop då de ska sitta över/under varandra. Jag har haft Husquarna innan och fortsätter gärna med det eller med Electrolux, men om ni har andra tips så tar jag förstås emot även sådana.

Ge gärna tips på modellnummer etc på bra prisvärda ugnar helt enkelt!
 
Mats-S
Vilka är kraven på micron?
Varmluft, ånga, grill, crisp, mikro, 31 liter?

Det var frugans kravspec, mitt krav var 10Ah säkring ... typ omöjligt att hitta ... tills jag fann den här
https://www.hallbacks.se/produkt/whirlpool-w9-md260-ixl
När jag googlade lite mer hittade jag den för 2.900kr billigare !!!! Helt sjuk prisskillnad.
https://rdebutik.se/products/se/237/114582/sort/1/filter/0_0_0_0/W9-MD260-IXL-integrerad-mikrovågsugn.html

Köpte den på rdebutik, funkade perfekt. Grymt trevlig kundtjänst som talar perfekt engelska.
Supernöjd med den här mikron, så nära en kombiugn man kan komma på en 10Ah säkring :)
 
Säkringen kan jag byta , men tack för tips på hemsidan om billigare pris.

Är inte ute efter en avancerad micro, behöver bara tina, värma och poppa popcorn.... Ugnen bör dock vara bra!
 
  • Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Mats-S
L Laga allt skrev:
Säkringen kan jag byta
I mitt fall hade jag fått byta säkringen + trådarna, vissa kombiugnar har 3 fas dessutom så då blir det ännu mer kostnad med en elektriker inkallad.
 
Mats-S Mats-S skrev:
I mitt fall hade jag fått byta säkringen + trådarna, vissa kombiugnar har 3 fas dessutom så då blir det ännu mer kostnad med en elektriker inkallad.
Ok, är detta ngt som framgår av specifikationerna hos handlarna på internet eller hur djup forskning på elektriciteten behöver man göra?
 
L Laga allt skrev:
Ok, är detta ngt som framgår av specifikationerna hos handlarna på internet eller hur djup forskning på elektriciteten behöver man göra?
Tror inte du behöver gräva så djupt. Vet ingen kombiugn på hushållsmarknaden som behöver mer än en 16A säkring.
 
Mats-S
D DFYD123 skrev:
et ingen kombiugn på hushållsmarknaden som behöver mer än en 16A säkring.
Orkar inte googla nu igen, men jag stötte då på sådana när jag tittade på dom större kraftigare modellerna. Problemet är att av någon märklig anledning så står det oftast inte vilken säkring som krävs, för att få reda på det så fick jag googla vidare eller ställa frågor på sajten som säljer ugnarna. Man kan tycka att en sådan uppgift skulle vara obligatorisk :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.