Jag fick ett snapchat meddelande från en vän där han filmar att hans granne har lyckats bila ut en tegelsten ur väggen in i hans vardagsrum.

Såklart har vi skrattat mycket åt det och spånat på olika hyss att göra mot grannen.

Men hur ska man gå vidare?
Hålet är ca 10x20cm stort och går mellan han och grannen som tydligen renoverar.

Hur ska min vän gå vidare?
Anmäla till styrelsen?
Anmäla till sitt försäkringsbolag?

Jag gissar att grannen kommer få stå för reparationerna?
 
  • Wow
Anna_H
  • Laddar…
H
Gevalia när man får oväntat besök.
Och bjud in grannen och se vad han tycker först är kanske en bra idé?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
:crysmile::rofl:

Om inte grannen själv begriper att hen måste lösa problemet så är styrelsen första instans.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
M Mellanbarn skrev:
:crysmile::rofl:

Om inte grannen själv begriper att hen måste lösa problemet så är styrelsen första instans.
det sköna är att polaren är vise ordförande i styrelsen så det är liksom redan anmält till styrelsen av sig själv :crysmile:

Det behövs inte en anmälan till försäkringsbolaget?
 
Renoverar grannen själv, eller är det hantverkare ??
Morsans hantverkare bilade hål i grannen badrummstak.
De gick ner till grannen, städade, åtgärdade och målade taket, helt utan knorr eller ta extra betalt.
I detta fall var den ensamna grannen mest glad att nån kom på besök så hon kunde bjuda på kaffe och nybakat.
 
  • Gilla
remrag och 4 till
  • Laddar…
Det skadar väl inte att polaren kontaktar sitt försäkringsbolag. Det värsta som kan hända är väl att dom inte gör nånting... Förhoppningsvis har dom några tips om i vilken ordning saker behöver göras.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Claes Sörmland
Q Qaniel skrev:
Jag gissar att grannen kommer få stå för reparationerna?
Det trodde jag också tills det hände en arbetskollega.

Det som har hänt är att grannen har förstört föreningens egendom (väggen) samt din väns egendom (ytskiktet). För min arbetskollega innebar det att försäkringsbolagen för föreningen respektive hennes hemförsäkring gick in.

Sen hur pengar snurrade mellan försäkringsbolagen i bakgrunden är jag osäker på. Men inte var det grannen som fixade eller betalade för skadan.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det trodde jag också tills det hände en arbetskollega.

Det som har hänt är att grannen har förstört föreningens egendom (väggen) samt din väns egendom (ytskiktet). För min arbetskollega innebar det att försäkringsbolagen för föreningen respektive hennes hemförsäkring gick in.

Sen hur pengar snurrade mellan försäkringsbolagen i bakgrunden är jag osäker på. Men inte var det grannen som fixade eller betalade för skadan.
Vem betalade självrisken?
 
Claes Sörmland
A AndersS skrev:
Vem betalade självrisken?
Vet ej, men jag hoppas det var grannen. Min kollega betalade ingen självrisk i alla fall.
 
Då fick grannen betala den till sitt försäkringsbolag skulle jag gissa på.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.