Förra vintern dog cirkulationspumpen till fjärrvärmeväxlaren med reglercentral ECL comfort 100M. Fick cirkulationspumpen bytt till en Will då och allt var frid och fröjd. I höstas flyttade jag utegivare ifrån en kortsida i samband med panelbyte till långsida (norr läge). Allt har funkat bra men nu har det börjat strulat och reglercentralen står och klickar som i filmen. Om man bryter strömmen så kan den återhämta sig ibland och jag har upplevt att den strular i samband med väder slag och vind men det kan vara en slump. Det får mig iaf att tro att det kan vara utegivaren som gör att den står och klickar i något relä. Någon som någon kvalificerad gissning på lösning?
 
Vet inte om det gör skillnad men den ser ut som inställd på timer-läge nu. Kanske bättre om den står på ¤ solläge för att ge samma/motsvarande framledningstemperatur dygnet runt enligt värmekurvan.
 
Har provat det tidigare med samma resultat. Kanske värt att köpa en ny utegivare med kabel
 
Felsökte en del och lyckades med hjälp av supporten på Danfoss komma fram till att reglercentralen gått sönder. Fick tag på en likadan reglercentral och nu funkar allt bra igen.
 
  • Gilla
Josth
  • Laddar…
Hej, var fick du tag i din ersättnings central? Min har gått sönder också men hittar inga att köpa.

Tack för svar.

mvh,
Anders
 
Jag hade sån extrem tur att killen på supporten bodde i samma stad och hade en som låg och skräpade. Så tyvärr är det nog bara begagnatmarknaden. ECL comfort 110 går att köpa för runt 3000 osäker om det är samma bottenplatta men det kan nog supporten svara på. Annars måste man byta bottenplattan också.
 
  • Gilla
andersgsn
  • Laddar…
Ok, verkligen tur. Så nu ska jag prova min tur :) Har du kvar den gamla och har den ett tidsur? Isf säljer du det?
 
Tyvärr inte, fick bli tippen då den var trasig. Hade gärna skänkt den annars.
 
  • Gilla
andersgsn
  • Laddar…
Hej
En annan fråga.
Installera själv den c-pumpen för ett tag sen.
Men har den på 2an rakt upp,ser ut som du har den till vänster.
Undra vilket som är bäst.
Cirkulationspump från Wilo med inställningsratten på läge 2 och digital display som visar 3W.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Var killen som installera cirkulationspumpen som sa att den skulle vara på det, bor 1.5plansvilla på 136kvm. Var ju rätt akut då den pajade på helgen mitt i vintern. Den drar mellan 6-7w på det läget iaf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.