Jag har en hög med 500x500x50 betongplattor med natursten på ovansidan liggandes. Vid ett arbete runt altanen visade det sig att de blir perfekt att lägga där som trappsteg men det saknas några. Har sökt på nätet men hittar inga med den storleken. Görs inte så stora längre? Visst, de är tunga att jobba med men ligger riktigt stadigt.

Betongplattor med natursten beläggning använda som trappsteg vid en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den sortens beläggning brukar heta Dansk Sjösten.
Sök på det!
 
Tack för tipsen men hittar ändå inte just den storleken. Det verkar vara Benders och St Eriks som säljs på de flesta ställena och vad jag ser så tillverkar de inte 50x50 plattor.
 
MrJay
Tack för tipset. Det är lite långt bort bara. Bor i Hällefors norr om Örebro och där finns det för tillfället inga inom de närmsta lånen. Men det är väl ingen brådska, det kanske dyker upp nåt under sommaren.
 
Lägg en bevakning på Blocket på sjöstensplattorna så hittar du garanterat ersättare. Väldigt vanligt att dessa rivs ut å ersätts.
 
  • Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
Hur många behöver du? Jag har i Strängnäs trakten ska bara dubbelkolla om dom är 5 tjocka isf
 
Minst 5 st.

Strängnäs är lite på gränsen med avstånd. 5 timmar t.o.r och nästan 1000 spänn i bilkostnad. Men kolla gärna och hör av dig via PM.
 
T Trrttsch skrev:
Jag har en hög med 500x500x50 betongplattor med natursten på ovansidan liggandes. Vid ett arbete runt altanen visade det sig att de blir perfekt att lägga där som trappsteg men det saknas några. Har sökt på nätet men hittar inga med den storleken. Görs inte så stora längre? Visst, de är tunga att jobba med men ligger riktigt stadigt.

[bild]
Hej
såg att tråden var ett år gammal men fick du tag i plattor? Har ett gäng på 20 st annars
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.