Hej,

Behöver montera ett enkelt blandarfäste till duschen i tvättstugan som nästan aldrig används. Har utanpåliggande rör, 12 mm. Köpte en för ändamålet som skulle klara både 12 och 15, men jag blir osäker på hylsan till 12 mm. Den känns alldeles för hård för att kunna nypa tag runt röret som en klämring brukar göra. Till saken hör även att det finns inga ballofixer till dessa rör så om jag kapar av de gamla kopplingarna (som just nu är pluggade) så finns det inget stopp på vattnet utöver inkommande kran. Kommer 12-hylsan nypa, trots sin tjocklek, eller har jag missat nåt? Tack på förhand.
Blandarfäste och lösa mässingskopplingar bredvid, för montering på utanpåliggande rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S0MMER S0MMER skrev:
Den är en reduceringshylsa, när man drar åt den så ”knäcks” den och sluter tätt.

Här har du en länk till ett annat inlägg här på forumet.

[länk]
Tack. Samma Biltema skit som jag köpt, visste inte vad jag skulle söka efter bara.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
ppoonnttuuss ppoonnttuuss skrev:
Tack. Samma Biltema skit som jag köpt, visste inte vad jag skulle söka efter bara.
hoppas det löser sig (y)
 
Rickard.
ppoonnttuuss ppoonnttuuss skrev:
Tack. Samma Biltema skit som jag köpt, visste inte vad jag skulle söka efter bara.
Vill bara förtydliga att det är absolut inget fel på dom där förminskningarna. Dom funkar hur bra som helst om man använder dom rätt och alla tillverkare har en egen som funkar i princip likadant.
 
  • Gilla
ppoonnttuuss och 1 till
  • Laddar…
Laddad med självförtroende efter era råd klippte jag rören och drog åt idag, blev tätt och bra. Tack igen för hjälpen.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.