Hej på er,

jag kommer behöva renovera min bostadsrätt om någon månad. Jag är ute efter en seriös hantverkare på er rekommendation i Stockholmsområdet.

Eftersom det blir min första renovering undrar jag vad priset kan landa på. Det är renovering av ett kök, allt gamla ska rivas. Taket på badrummet ska målas, kanske om det inte blir för dyrt tänkte jag byta ut två toalettstolar. Tapetsera vardagsrummet, kanske byta ut dörrlister och dörrar.

Allt beror säkert hur stor bostaden är men ett hum borde man få på vad det kan landa på, och allra viktigast är en pålitlig hantverkare som levererar på bestämd tid.

Kom med förslag på bra hantverkare.
 
G
Har en bekant som håller på med sådant, Bröderna Backs måleri, vars kunder vad jag hört ska vara nöjda. Men jag vet inte om jag får "marknadsföra" dem, är nog bäst du kollar själv och jämför med fler.
 
Du har nog inte gett tillräcklig info för att man ska kunna gissa. Men en helrenovering av ett kök i hyfsat normal storlek går väl från 250.000 och uppåt - rejält uppåt om det är större och hur dyra material du väljer. Målning och tapetsering är en relativt sett mindre kostnad. Byte av dörrar beror väl på om du har standarddörrar idag och du därmed kan behålla karmarna. Och så vidare.
 
BirgitS
S Stockholmarenistockholm skrev:
jag kommer behöva renovera min bostadsrätt om någon månad.
Bra hantverkare är oftast uppbokade flera månader framåt så om du beställer något idag är det nog troligast att det kan bli gjort efter sommarsemestern.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Bra hantverkare är oftast uppbokade flera månader framåt så om du beställer något idag är det nog troligast att det kan bli gjort efter sommarsemestern.
Det blir bra efter sommaren också, huvudsak är att få det gjort!
 
BirgitS
Var i Stockholmsområdet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.