Ikea Stensund beige köksluckor i ett vitt kaklat kök med träbänkskiva och silverfärgade lampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det någon som möjligtvis har koll på vad det är för färgkod på Ikeas köksluckor Stensund beige? Ikeas råd är att ta en lucka till en färgaffär, men då jag inte köpt köket än kan jag tyvärr inte det. Jag vill kunna måla några platsbyggda hyllor i samma kulör som luckorna, och helst innan jag beställer köket
 
  • Gilla
bolm
  • Laddar…
Verkar ju helt befängt att inte IKEA ska kunna tala om vilken färg man målar sina luckor med. Självklart så vet man det. Jag skulle kontakta dom igen och inte ge mig innan de tar fram koden.
 
Be kundtjänst om en förteckning över NCS koderna, den jag har var tyvärr av äldre snitt så Stensund fanns inte listad..
 
  • Gilla
Saravk
  • Laddar…
BirgitS
Saravk Saravk skrev:
Ikeas råd är att ta en lucka till en färgaffär, men då jag inte köpt köket än kan jag tyvärr inte det.
Kan du inte tänka dig att köpa en lådfront redan nu?

Välkommen till forumet också!
 
P petererlandsson1194 skrev:
Verkar ju helt befängt att inte IKEA ska kunna tala om vilken färg man målar sina luckor med. Självklart så vet man det. Jag skulle kontakta dom igen och inte ge mig innan de tar fram koden.
Har sett en sida om det var från Nya Zealand eller Australien som visade Ikeas köks färg koder. Googla
 
  • Gilla
Saravk
  • Laddar…
MrJay
 
  • Gilla
Saravk
  • Laddar…
P petererlandsson1194 skrev:
Verkar ju helt befängt att inte IKEA ska kunna tala om vilken färg man målar sina luckor med. Självklart så vet man det. Jag skulle kontakta dom igen och inte ge mig innan de tar fram koden.
Jag kan inte annat än att hålla med... men det är väl som med Alcro, de vill hålla sina exakta nyanser hemliga.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kan du inte tänka dig att köpa en lådfront redan nu?

Välkommen till forumet också!
Tack ☺️ och jo, jag skulle väl kunna det. Men jag blir som en femåring och vägrar i ren trots
 
Mazen Mazen skrev:
Be kundtjänst om en förteckning över NCS koderna, den jag har var tyvärr av äldre snitt så Stensund fanns inte listad..
Jag får försöka igen helt enkelt!
 
Ibland är IKEA:s färger inte exakt en NCS kod men närmsta NCS färg för STENSUND beige är NCS S 2005-Y20R glans 25
 
  • Gilla
Saravk
  • Laddar…
S Snappahaneklanen skrev:
Ibland är IKEA:s färger inte exakt en NCS kod men närmsta NCS färg för STENSUND beige är NCS S 2005-Y20R glans 25
Tack den platsbyggda hyllan är på motsatt sida från köksluckorna, så närmsta duger utmärkt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.