electroluxaren skrev:
Kompressorn går att köra med en inverter separat
Scheman är tillverkaren väldigt återhållsam med
Är kompressorn 3 x 220 v likspänning ?
 
Borde vara 3 × 230 V växelspänning på kompressorn. Likspänningen är bara ett mellanled i frekvensomvandlaren.
 
A
Vet ej om denna är likström eller vx dito
 
M Micke styr skrev:
Är kompressorn 3 x 220 v likspänning ?
Har experimenterat lit o då kommer det fram en ny kod Or . Or röd..0r röd.. Or . Or röd. . Vad betyder det nu ??
 
M Micke styr skrev:
Har experimenterat lit o då kommer det fram en ny kod Or . Or röd..0r röd.. Or . Or röd. . Vad betyder det nu ??
Nästa fråga ? Det finns 5 tyristorer som övervakar temp ! 4 av dem visar 7,5 k ohm vid stillastående aggr men till kompressorn 57 k ohm ? Har lagt in ett motstånd på 7,5 därav nya felkoder o den går längre nu men inte kompressorn ? bara fläktarna ! Värdena får jag ju inte tag i om det skall vara olika värden med ranke på att kompressorn blir ju varmare ! MVH Micke
 
A
skall vara olika värden på termistorerna.
om alla de övriga 4 visar samma värde vid samma temp är det inget fel på dessa.

men som sagt din ursprungliga felkod är ju styrfel i kompressorkretsen så du pillar i fel grejjer

har du mätt kompressorlindningen?
har du mätt spänningen till kompressorn?

är det då lika värde mellan samtliga lindningar?
 
Spänningen kan jag inte mäta eftersom styren inte skickar ut nån spänning ? Därför söker jag felet på styrspänningen en chansning via termosistorerna ! Lindningarna i kompressorn ok (gjort många sådana mätningar förrr o konstaterat motorhaveri ) Därför måste jag veta lik el växel o givarvärdet på termistorn til kompressornn Mvh Micke
 
A
termistorn på kompressorn spelar ingen roll i detta läget, värdet du har är rimligt
du måste mäta igbt´n och logiken för återkoppling av rotationen på kompressorn
 
electroluxaren skrev:
termistorn på kompressorn spelar ingen roll i detta läget, värdet du har är rimligt
du måste mäta igbt´n och logiken för återkoppling av rotationen på kompressorn
Hej det är dit jag vill komma att få spänning till kompressor o sen gå vidare om kompressorn är trasig ! Då kanske jag ger upp? Men för att veta o pröva med direktspänning behöver jag uppgifter om kompressor vilket sitter så illa till i ute delen ! Skicka gärna ett direkt Mail till mig så får vi se ! Fsenergi@telia .com
 
A
om du inte har upp till 320V DC på kompressorn så är det ipm´n eller likritarbryggan
du har PM
 
Hej igen ! Det är ju det som är problemet att jag inte får fram spänning över huvud taget o vill försöka köra kompressorn separat men vet ej spänning o lik el växel ?
 
A
M Micke styr skrev:
Hej igen ! Det är ju det som är problemet att jag inte får fram spänning över huvud taget o vill försöka köra kompressorn separat men vet ej spänning o lik el växel ?
Likspänning som jag skrev
Kolla ditt PM
 
electroluxaren skrev:
Likspänning som jag skrev
Kolla ditt PM
Ok nu har jag läst o kommit väldigt lång ! Men skulle vilja lägga på styrspänning o vilken spänning o måste den ha en startsignal som de vanliga är ! Bra jobbat ! Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.