Hej, funderar på att sätta in en inbyggd skjutdörr i en lägenhet för att skapa ett rum till och få maximalt med plats för väggarna (eftersom dörren går in i väggen och inte upptar plats vid väggen då den är öppen). Men undrar om det går att göra en sån lösning utan att behöva borra i golvet för skena eller vad man nu behöver. Så att det går att tar bort väggen i framtiden och då inte ha borrhål i parketten...Någon som har gjort något sådant?

Mvh Daniel
 
D dafunq skrev:
Så att det går att tar bort väggen i framtiden och då inte ha borrhål i parketten...Någon som har gjort något sådant?
Kanske lite Off Topic men...
jag satte skjutdörrar för två garderober, båda var 180 cm och med varsina två skjutdörrar.
Den övre "rälsen" för dörrarna skruvades fast, men den nedre fick ligga lös i tio år.
Inga problem.
Men till ditt problem: Kanske du bara kan limma fast dörrskenan i vardera änden, så det inte blir märken i golvet om dörrskenan skall tas bort.
 
Redigerat:
Dubbelhäftande tejp under golvskenan funkade bra för mig när jag satte in skjutdörrar. Snyggare också att inte behöva se skruvskallarna (förutsatt det inte är förborrade hål i skenan).
 
Tack för lite info :) Ja någon sådan lösning borde funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.