R Rörmokaren84 skrev:
Är de inte bättre att du får en dialog
med entreprenören.

Allt: "är de normalt" "varför gjorde dem då" "kan jag skita i att betala".... kom igen törs du inte prata med dem. Varför kommer alla frågor upp precis när de är helt klart.

Sådär har de säkert sätt ut i skåpet innan plattor sattes.....

Är de bara för att du ska tvinga fram ett prisavdrag, o i själva verket inte bryr dig om kladdet.

Skåpet är säkert helt tätt. Funktionen har du.
Skit i kladdet, stäng luckan o ta helg
Jag uppmärksammade detta igår, visst vi borde granskat fördelarskåpet direkt när det var klart. Har hållt ett öga på skåpet under renoveringen och både frågat och visat bilder på hur bla ventilen till skvallerröret kanske borde sitta på det sättet som monteringsanvisning visar. Javisst inga problem vi fixar blev svaret.

Jag väntar som sagt på att de ska dyka upp idag så jag har meddelat entrepenören.

Ja varför finns ett byggforum om man inte ska kunna ställa frågor och få folks input på ett möjligtvis problem man har? Är ju ganska lätt för en entrepenör att bara säga " jo detta är jättebra och korrekt, inget att oroa sig för" Därför jag som inte är hantverkare söker inputs.

Bilden visar hur det såg ut senast jag kollade på rören 1/4
Vattenfördelarskåp med mässingventiler och vita, röda, blå skyddsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Varmt i rummet, mycket kondens på rören, svettiga händer som monterat=kopparutfällningar?

Torka bort "det blå" och se om det kommer igen på nån vecka/två?
 
  • Gilla
Ace83 och 1 till
  • Laddar…
Nu blev det ännu mer fel, displayen till golvvärmen blev helt konstig när vi använde eluttaget som sitter under. Om det nu har något med själva utaget o göra.

Golvvärmens digital display visar felaktiga siffror ovanför ett eluttag på en kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En ebco-termostat för golvvärme visar tiden och datumet på dess display monterad på en vägg ovanför klinker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A Ace83 skrev:
Nu blev det ännu mer fel, displayen till golvvärmen blev helt konstig när vi använde eluttaget som sitter under. Om det nu har något med själva utaget o göra.

[bild] [bild]
A Ace83 skrev:
Nu blev det ännu mer fel, displayen till golvvärmen blev helt konstig när vi använde eluttaget som sitter under. Om det nu har något med själva utaget o göra.

[bild] [bild]
Har ni elektrisk golvvärme?
 
Violina Violina skrev:
Har ni elektrisk golvvärme?
Violina Violina skrev:
Har ni elektrisk golvvärme?
Yes, de har varit här nu. De ska byta ut termostaten.

De tittade även på ventilen för skvallerröret som jag tyckte såg konstigt ut då den bla sitter väldigt högt upp. De hade inget svar på varför de satt den så högt upp, men att de kan göra så den sitter närmre botten på skåpet.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.