Är den värd sitt pris eller finns det något mer prisvärt? Är ju ett sällanverktyg:cool:
 
Om den är värd eller inte beror väl på vad man ska göra med den..och hur ofta..
 
P
Jag började fundera om man inte kan bygga en sådan själv? Är ju i princip en patronspruta?
 
Eller en vanlig snabbtving man vänt på..
 
P pleqtiz skrev:
Jag började fundera om man inte kan bygga en sådan själv? Är ju i princip en patronspruta?
Finns kloner på amazon.se om du söker på viking arm. Det är precis det du säger en patronspruta klonerna består av.

tror dock viking armen är lite annat.
 
Redigerat:
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
Jag är otroligt sugen att köpa 2st och helst vill man ju ha originalet, men till det där priset så känns det inte attraktivt.
En klon kostar under 200kr på amazon och då är ju frågan vad gör originalet bättre än vad en klon gör?
Visst, vissa kloner ser otroligt klumpiga och överarbetade ut men om de gör samma jobb så?
189kr/1785kr eller ett tvåpack 3295:-
Eller är det bara så att man betalar för märket och den höga summan går direkt i fickorna på ägarna typ som Festools galna priser?

Nåja blir till att vänta till Black Friday och hoppas de sänkts drastiskt tills dess.. :)
 
Någon som köpt de billiga?
 
Nån som har testat den här?
www.voloxa.se/UPPER

För 279:- och gratis frakt kan det ju var värt att chansa...
 
useless useless skrev:
Nån som har testat den här?
www.voloxa.se/UPPER

För 279:- och gratis frakt kan det ju var värt att chansa...
Alla varningsklockor ringer när jag kollar på sidan. Enda adressen som jag hittar är till ett bostadshus i Nederländerna. Tittar man dessutom på recensionerna då ser det lite roligt ut ;) vissa av filmerna på sidan är ju vikingarms filmer.

Skärmdump av kundrecensioner på en webbplats med mixade betyg och verifierade användarkommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Screew
  • Laddar…
Läser man beskrivningen så blir man lite osäker...

Anmärkningar:

1. På grund av problem med ljuseffekter och skjutvinklar kan du möjliggöra produkttoleranser.
 
C cullberg skrev:
Någon som köpt de billiga?
Jag köpte en billig med utseende väldigt likt originalet (eller kanske t.o.m. var stulna originalbilder). Innan jag fick leveransen hade de bytt bilder och naturligtvis var min leverans enigt de nya bilderna. Fyller kanske någon funktion men var ju inte vad jag väntat mig. Håller på med reklamation. Tyckte den var trög, speciellt att skjuta ihop igen. Saknar ju dessutom möjligheten att sänka ner kontrollerat/genom att trycka.
 
Kommer klicka hem originalet. Är inget fan av kinesiskt skrot. Återkommer med recension.
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Kommer klicka hem originalet. Är inget fan av kinesiskt skrot. Återkommer med recension.
Klokt val!
Jag blir mer och mer less på kinesiskt skrot jag med. Ibland lyckas man bli positivt överraskad, men det tycks vara mer och mer sällan. Det är nog dags att överge hoppet och enbart köpa beprövade prylar. Speciellt när de tom börjar lägga ut stulna bilder för att skicka något helt annat.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.