Jag tänkte byta ut alla strömbrytare och uttag i lägenheten till Jung. Är det någon här som känner till någonstans på nätet där man kan köpa dem billigt?
 
Tack! De verkar ha allt jag behöver.
 
eller kolla med din lokala elektriker om du "bara" kan köpa prylarna av honom...
 
el_richard skrev:
eller kolla med din lokala elektriker om du "bara" kan köpa prylarna av honom...
"Problemet" är bara det att din lokala elektriker är minst dubbelt så dyr.
 
Hejsan

Finns det ingen svensk sida på JUNG
 
elis@sevalla skrev:
Hejsan

Finns det ingen svensk sida på JUNG
Elbutik.se
 
el_richard skrev:
treotham är sveriges riktiga återförsäljare.

Treotham AB | Startsida [Givare, Strömbrytare, Plintar, Kontaktorer, Slang, Sensorer]

klicka typ installation eller likn..
Treotham motverkar direktimport, jag har egen erfarenhet. Kontaktade tysk handlare och blev kort därefter uppringd sv Treotham så jag ser gärna flera tyska sidor med Ljungsaker då jag är för att ta tillvara mina Europeiska rättigheter till fri handel med bl.a. varor över gränserna.
 
Har beställt jung från elektroland och dem var riktigt snabba.
Har även haft kontakt med Treotham. Ville ha en offert på vad det skulle kosta att köpa saker till trådlös styrning av en del lampor. De säljer själv inte till privatpersoner utan man får köpa från elbutik som i sin tur köper från Treotham.
I varje fall så lovade killen mig på Treotham ett bra pris, men när han skickar offerten till mig så skickar han även offerten med priser som elaffären skulle betala, jag skulle få betala 22' medans elaffären betalade 17' - tjena, bra pris??!!?

...och sen så tjänar väl Treotham en del från Jung också...
 
d-sajn skrev:
Har beställt jung från elektroland och dem var riktigt snabba.
Har även haft kontakt med Treotham. Ville ha en offert på vad det skulle kosta att köpa saker till trådlös styrning av en del lampor. De säljer själv inte till privatpersoner utan man får köpa från elbutik som i sin tur köper från Treotham.
I varje fall så lovade killen mig på Treotham ett bra pris, men när han skickar offerten till mig så skickar han även offerten med priser som elaffären skulle betala, jag skulle få betala 22' medans elaffären betalade 17' - tjena, bra pris??!!?

...och sen så tjänar väl Treotham en del från Jung också...
Ha ha, ja det är lustigt när elbutiken i praktiken kan köpa det billigare direkt från en tysk detaljhandlare.

Jag kommer att beställa från elektroland, men några saker som jag iofs inte är helt säker på att jag ska ha hittar jag inte och det är Ljungs radiostyrning som jag tycker verkar väldigt smidig. Är det dessa du beställt och vart i så fall hittar du det på deras sida? Vet inte om mina obefintliga tyskakunskaper gör att jag inte hittar det.
 
Det är även mitt problem, hittar det inte heller radiostyrningen (började att beställa lite vanliga uttag), så för tillfället så vet jag inte vad jag skall göra.
Är otroligt tacksam om det finns någon som har någon länk till något ställe där de finns.
 
Den där har man redan hittat, skulle dock vilja ha en online-affär där man bara kan klicka och beställa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.