När jag tittar på nätet och sett filmer på Youtube har mer plast som är runt själva skyddsröret stuckit ut det färdiga skiktet.
Nu när jag stoppade första lagret plywood så ser det ut så här.
Det är en rörmokare som satt rören.
På baksidan sitter det 2 svarta fästen i en fixtur med hål i som skruvats på fackets reglar.
Tänkte om det är fel på nå sätt hör eller om det är pga olika fabrikat?
Två vita skyddsrör sticker ut från en plywoodvägg, med svarta fästen och skruvar på reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Illustration av tätningar för rörgenomföringar med olika tätningstekniker och kabelgenomföring i vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ser bra ut.
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
[bild]
Det ser bra ut.
Menar du att det ser rätt ut på min bild? :)
Dom alternativen på bilden du posta tycker jag inte ser ut som dom fästena/hållarna som jag har.
Sen hur stora hål ska jag göra på gipsen som ska på sen? Är det nog litet samma storlek som plywood eller ska jag har ännu tightare hål?
Blir svårare att pricka rätt känns det som :)
 
Krilleman
Ja, det ser helt helt korrekt ut på din bild. Väggbockfixturen ska inte sticka ut utanför väggskivorna (gipset)!

Det är det vita skyddsröret som skall kapas 6-9mm utanför färdig väggbeklädnad (kakel/matta) enligt nya säkervatten.

Vita skyddsrör (med ränder enligt min bild) är antagligen Uponor PEX. Då är korrekt väggbockfixtur svart!

Har du valt blandare redan? För det är nu du bestämmer 150cc eller 160cc blandare.

26108396.jpg



27165715.jpg
 
Krilleman Krilleman skrev:
Ja, det ser helt helt korrekt ut på din bild. Väggbockfixturen ska inte sticka ut utanför väggskivorna (gipset)!

Det är det vita skyddsröret som skall kapas 6-9mm utanför färdig väggbeklädnad (kakel/matta) enligt nya säkervatten.

Vita skyddsrör (med ränder enligt min bild) är antagligen Uponor PEX. Då är korrekt väggbockfixtur svart!

Har du valt blandare redan? För det är nu du bestämmer 150cc eller 160cc blandare.

[bild]



[bild]
Tack då vet jag.
Ja såna där svarta är det som sitter bakom plywooden.
Nej jag har inte valt nån blandare ännu.
 
Krilleman
Jo, fast det är ju det som du redan har gjort när rören sticker ut ur väggen!

Är dessa 150cc (europeisk standard) eller 160cc (svensk standard) mellan rören?

Vad har du kommunicerat till din röris som dragit dit rören? :thinking:

Ja, det finns excentrar som löser problemet, men dessa skall alltid undvikas om det finns en möjlighet till detta! (y)
 
Krilleman Krilleman skrev:
Jo, fast det är ju det som du redan har gjort när rören sticker ut ur väggen!

Är dessa 150cc (europeisk standard) eller 160cc (svensk standard) mellan rören?

Vad har du kommunicerat till din röris som dragit dit rören? :thinking:

Ja, det finns excentrar som löser problemet, men dessa skall alltid undvikas om det finns en möjlighet till detta! (y)
Jag har kommunicerat vart jag ska ha toalett, kommod och dusch.
Sen har dom dragit rören. Jag antar dom jobbar efter svensk standard?
Vad det är för blandare spelar inte så stor roll, jag tror rören sitter på 160, har för mig det när jag mätte.
 
Hallonbåten
Ser seriöst ut , k-Plywood ,passa på tryck hårt i hörn och nederkant mot golv att det inte flexar någonstans viktigt att hörn är rätt gjorda och att brunnen är placerad rätt ,tex centrerad med blandaren , om du tänkt ha det .
 
Hallonbåten Hallonbåten skrev:
Ser seriöst ut , k-Plywood ,passa på tryck hårt i hörn och nederkant mot golv att det inte flexar någonstans viktigt att hörn är rätt gjorda och att brunnen är placerad rätt ,tex centrerad med blandaren , om du tänkt ha det .
Menar du att noga att plyfan sitter ordentligt mot reglarna? Jag har skruvat med långa spånskiveskruv.
Det sitter helt emot, trycker jag hårt är det snarare hela väggen som rör sig än att nån skiva rör sig var för sig.
Brunnen är inte placerad helt centrerad med blandaren. Rörmokarn satte lite åt sidan så man inte står helt på brunnen. Det har väll ingen betydelse bara man håller sig rätt avstånd från vägg?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.