PerraTrav365
Hej, jag skall renovera ett hus för att sälja.
Jag behöver hjälp med vad jag skall göra. (vill inte kosta på för mycket)
Huset är ett suterräng hus med en stor gillestuga med kakelugn liten toalett med dusch och en bastu bredvid.
Hade inte tänkt göra något åt detta utan överlåta denna renoveringen till köparen.
De kan ju ta bort bastun och göra om till ett större badrum.

Just nu har jag en målare som sliter ner alla tapeterna och spacklar och målar väggarna vita i nästan hela huset.
Huset har alla taken i trä och dessa målas också vita. Så långt tror jag är rätt ute.

Men vad skall jag ha för golv??

1: Tänker byta i gillestugan där det ligger ett riktigt trägolv som blivit nednött på några ställen då med stolar.
Hade min datorhörna där så där den stolen stod så är det gropar på flera mm......

Just nu så skiljer det 3cm mot mitt riktiga Marmorgolv i entrén, om man slänger på ett laminat golv på det så blir det ju 4cm!!
Vad skall jag göra?

Vad är trenderna för golv?

Jag håller på att renovera luckorna i mitt Marbodal kök och har beställt färgkod grå 2500

Rätt eller fel (Tänk på att jag skall sälja huset)

Alla rummen nästan på övervåningen kommer väggar spacklas och målas vita och trätaken målas vita.
Hur skall jag tänka med golven ?
Vill lägger vinyl klickgolv i hallen och i köket (samma) då de hör ihop.

Behöver hjälp vad som är inne 2021 och framåt

Bara en sådan sak som beslag på dörrar

Vad skall man välja?

Jobbigt nu då jag rivit bort det gamla plastgolvet i hallen och köket på övervåningen

Trä Trappen tänkte jag måla vit och ev med grå trappsteg och räcke i matchande färg grå 2500 mot köket.

Är det rätt eller är jag helt ute och cyklar?

Jag tål kritik och bara uppskattar all hjälp jag kan få


hehehe / PerraTrav365

Puss! :)
 
Redigerat:
PerraTrav365
Jag är en gammal IT kille och behöver hjälp och råd
Jag är så glad att jag lyckas fixat till det knarrande golvet i hallen på övervåningen.
Det har knarrat skit mycket med efter ha slagit ner spikhuvudena med en mejsel och hammare + dragit ner skruvar så är golvet helt tyst just där! Halleluja hehehe :) Imorgon blir det genomgång av golvet så allt jefla knarr försvinner. Ingenting är omöjligt men var nära att ge upp
 
AXS
Var ligger huset? Och vad pratar vi om för prisklass?

Tveksam om det lönar sig det du tänkt göra. Åtgärda fel och se till att det är rent är mina tips.
 
  • Gilla
PerraTrav365
  • Laddar…
PerraTrav365
Huset ligger i Eskilstuna
Det kostade 1.4 Miljoner för 21 år sedan och då fanns det inte många hus tillsalu för över 1miljon
Ligger i bästa området i Eskilstuna. Centralt när köpcenter och lugnt populärt område för barnfamiljer
Huset sticker ut rätt mycket i området :)
Hörntomt och 30m2 vinterbonad gäststuga med kök och toalett och dusch
Har även byggt en markpool 4x8
Prisklassen räknar jag blir runt 4-5miljoner

EDIT: Skall också säga att inte mycket är gjort invändigt under dessa åren.
Jag har själv helrenoverat barnens rum och dessa rummen är helt ok !

Renoveringar:
Får man väl dra av 5år tillbaka vid en försäljning om man köpte huset begagnat?

Förbättringar:
Poolen kostnad >200000kr får man väl dra va?

Har jag fattat rätt?
 
Redigerat:
PerraTrav365
Jag trodde ni var skarpa här! men har inte fått något svar på mina ?
Jag är på AFTONBLADETS största Travchatt Trav365.se varje V75 och V86 omgång och ger mina tips och tankar. Varit med där i den chatten sedan den började en gång i tiden och är fortfarande där hehehe :)

Perra brukar alltid avsluta Travchatten med:
EN RIKTIG TRAVSPELARE KOMMER ALLTID TILLBAKA!

Vart medlem här idag för jag trodde det fanns lite kunskap
Jajaja hoppades att ni inte blivit en byggsekt hehehe :)

/Perra@trav365

Puss på Er
 
Redigerat:
PerraTrav365
Perra (i tredje person) hehehe är utbildad väg och ban ingenjör på högskolan.
Ja där bygger man vägar och banor för bilar och tåg.
Så hur svårt kan det då vara att måla en vägg?
 
PerraTrav365
PerraTrav365 PerraTrav365 skrev:
Jag är en gammal IT kille och behöver hjälp och råd
Jag är så glad att jag lyckas fixat till det knarrande golvet i hallen på övervåningen.
Det har knarrat skit mycket med efter ha slagit ner spikhuvudena med en mejsel och hammare + dragit ner skruvar så är golvet helt tyst just där! Halleluja hehehe :) Imorgon blir det genomgång av golvet så allt jefla knarr försvinner. Ingenting är omöjligt men var nära att ge upp

Fråga mig om CPU, Minnen ,Grafikkort , Hårddisk ,Moderkort så kan jag bygga en dator som ligger på en nivå där man klarar att spela de senaste spel några år framöver. Man får de best for the buck.
En dator är ett lego som man bygger upp men man måste veta vilka delar som ger bäst prestanda för kronan.
Det gäller att ligga på en lagom nivå där alla spelen funkar utan overkill hehehe :)
 
BirgitS
Jag rekommenderar dig att höra med några mäklare innan du gör något mer. De vet bäst vad som efterfrågas och vad som lönar sig att göra just där du bor. Det är möjligt att en hel del av det du planerar är meningslöst därför att det höjer priset med mindre än din kostnad för det.

Beroende på område kan t.ex. vinylklick vara helt fel och bara få personer att tänka att de måste byta golv. Om planeringen av köket är konstig eller omodern därför att det är underskåp med dörrar i stället för lådor så tänker folk att de måste byta ut köket och då är ju en renovering av köksluckor bortkastat. Eller så är det rätt i just det område där du bor.
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.