Hej!

I mitt badrum så har jag kakel ca 2m upp, och sista 65cm är det en vävtapet som är målad. Just nu har vi badkar med dusch, i min tidigare lägenhet i samma byggnad och precis likadant badrum så var det bara dusch och man duschade direkt mot golvet och kaklet på väggarna. Där vävtapeten sitter (2m upp) hamnar det i princip bara vattenånga, eventuellt stänker det vatten ibland. Se bilden, ignorera fogarna i kaklet, vi har börjat måla dom men är inte klara ännu.

Vi skulle vilja måla om golv, tak och väven så det blir lite fräschare, själva målandet ska inte vara några problem, där finns det bra guider på nätet. Men vi skulle helst vilja få bort strukturen i väven och spontana tanken är att man köper våtrumspackel och spacklar över hela vävtapeten och därefter målar den.

Får man göra så? Eller rekommenderar ni något annat? Det mesta jag hittar när jag googlar verkar vara de som har vävtapeten längre ner, alternativt är mitt i pågående storrenovering av badrummet, och då är svaret ofta "Nej". Jag vill alltså bara fräscha upp badrummet
 
  • Ett badrum med kaklade väggar upp till två meter och målad vävtapet ovanför, inklusive badkar och dusch.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det bör funka fint, men en del jobb för att få det slätt så klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.