Jag vill varna för Bosch’s hantering av garantier. Köpte i fjol somras en Bosch slagborr maskin för 999 kr. Använde den.för första gången nu i mars för att borra 10 st 10 mm’s hål i betong. Det klarade den inte utan blev varm och orkeslös.Jula sände den till Bosch som svarade att garantin inte gällde pga att den blivit överbelastad. Så garantin på Bosch’s maskiner gäller inte om man använt dom! Detta har även hänt en vän till mig med samma märke
 
  • Arg
Lexington
  • Laddar…
S Sverkerand skrev:
Jag vill varna för Bosch’s hantering av garantier. Köpte i fjol somras en Bosch slagborr maskin för 999 kr. Använde den.för första gången nu i mars för att borra 10 st 10 mm’s hål i betong. Det klarade den inte utan blev varm och orkeslös.Jula sände den till Bosch som svarade att garantin inte gällde pga att den blivit överbelastad. Så garantin på Bosch’s maskiner gäller inte om man använt dom! Detta har även hänt en vän till mig med samma märke
Hej. Mycket tråkigt:( Många är vi som lärt sig att slagborrmaskin är ett jävla hittepå. Fungerar som du märkt inte att ta hål i betong. Detta vet branchen mycket väl men envisas med att fortsätta sälja :poop:.
Borde anmälas.
Vad skall man använda då? Borrhammare är det som gäller. Mvh
 
S Sverkerand skrev:
Jula sände den till Bosch som svarade att garantin inte gällde pga att den blivit överbelastad.
Det argumentet skulle jag aldrig acceptera. Det är Jula som står för garantin så kräv att de fullgör sitt åtagande enligt sin utfästelse. Hur Bosch/Jula hanterar detta i sina inbördes relationer är ointressant för dig och deras "interna" problem.

Sen är väl frågan om den faktiskt kan ha blivit förstörd av felanvändning. Hur länge höll du på i dina försök? Pratar vi "riktig" betong är en slagborrmaskin helt enkelt inte rätt verktyg för hål med diameter 10 mm, om ens för några hål...

Välkommen hit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.