Vi planerar att bygga hus och lägger stor vikt vid tvättstugan. Söker nu tips och råd. Vi tänker oss ett tvättnedkast för barnen från övervåningen och ner i tvättstugan. Vi ska kunna tvätta, torktumla, hänga tvätt (på linor och galgar), stryka och vika tvätt. Tänker att alla får komma och hämta sin tvätt själva, så tanken är att både torka och förvara kläder tills ägaren saknar dem. Har ingen tanke på någon större förvaring annars, mer än för tvättmedel och städskåp. Handdukar ska förvaras i badrum. Kan du bifoga bilder är det uppskattat (y)
 
Redigerat:
En smart sak att ha två tvättmaskiner, en för grovtvätt å en för att tvätta vanliga käder i. Som grovtvättmaskin kan jag rekommendera Wascator, stora å tåliga maskiner som klarar av att tvätta mattor å allt möjligt. Om det är ett nybygge så kan man se till att sätta in en rejäl golvbrunn, då Wascator maskinerna har störtavlopp och tömmer fortare än en vanlig maskin med pump.
Själv har jag en Cylinda tvättmaskin, Wascator WE60 grovtvättmaskin å en AEG värmepumpstumlare.
Om man ska torka så är det bra att ha en radiator där som kan höja värmen där inne så torkar det fortare
 
D Djävulssnickarn skrev:
En smart sak att ha två tvättmaskiner, en för grovtvätt å en för att tvätta vanliga käder i. Som grovtvättmaskin kan jag rekommendera Wascator, stora å tåliga maskiner som klarar av att tvätta mattor å allt möjligt. Om det är ett nybygge så kan man se till att sätta in en rejäl golvbrunn, då Wascator maskinerna har störtavlopp och tömmer fortare än en vanlig maskin med pump.
Själv har jag en Cylinda tvättmaskin, Wascator WE60 grovtvättmaskin å en AEG värmepumpstumlare.
Om man ska torka så är det bra att ha en radiator där som kan höja värmen där inne så torkar det fortare
Tackar! Värt att fundera på. Avfuktare har vi tänkt oss men radiator är ingen dum idé.I dagsläget har vi 2 vanliga tvättmaskiner. En 7kg o en 9kg. Gott att kunna bli av med en massa tvätt på samma gång.
 
Jodå det är bra med 2 maskiner
Jag kör med en vanlig 2kw radiator från Jula, fungerar riktigt bra
 
  • Gilla
Zkalman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.