R Rickard Norrman skrev:
Jag testade igår, och det är precis likadant; klonkfritt på kallt och varmt men klonk vid 37°. Spooky!
Hej, Ser att detta är en gammal post men undrar om du löste ditt klonk-problem. Vi upplever nämligen precis samma sak vid avstängning av varmvattnet. Väldigt olustigt!
 
Consensus Consensus skrev:
Ja, så är det hos mig. Jag har en äldre termostatblandare i badrummet. Det har helt plötsligt börjat klonka i vattenledningarna vid avstängning av kallvattnet.

Om jag vrider termostatblandaren till kallt så klonkar det inte längre. Vrider jag den till "37 grader" så klonkar det igen. Jag ska pilla isär fanstyget så fort jag får tid.
Hej, Ser att detta är en gammal post men undrar om du löste ditt klonk-problem. Vi upplever nämligen precis samma sak vid avstängning av varmvattnet. Väldigt olustigt!
 
Vi har samma problem med klonk vid avstängning av varmvatten.
Är det troligast en blandare till dusch/badkar som kan vara boven? Lite jobbigt att meka isär alla blandare i hela huset för att hitta den felande länken...
Det jag inte fattar är att det ju klonkar oavsett vilket varmvatten/kran jag än stänger av så länge det är en engreppsblandare vill säga. Tänker att det väl bara borde klonka i den blandare med trasig backventil?
 
Redigerat:
Boven i vårt drama var den här gamla ventil- rackaren. Ljudet kanske fanns förut då den här är gammal. Men det kan också vara så att den nya dragningen till nytt tvättställ ställde till det med tryck etc. Men nu har vi bytt kröken till ett rakt rör och ljudet försvann.
Nu ska vi bara kakla igen hålet
 
  • Gammal ventil ansluten till kopparledningar på en ojämn betongvägg, indikation på VVS-problem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.