2 konkurser på ett år och förmodligen på gång att starta upp igen.
Mängder av missnöjda kunder i kölvattnet.

http://hd.se/angelholm/2012/01/19/dromhus-pa-jordgubbsfalt-blev/

Förmodligen kommer någon del av nya firmanamnet att innehålla Ängelholms Bygg igen, eftersom det gjort det efter tidigare konkurs.
Andreas Ahlqvist heter frontmannen.
 
Wow!
Starkars familj,MEN vilken säljare!! Blev så glad över att se att alla Borohus försäljare inte är som den vi råkade ut för!!
Önskar familjen all lycka till och att deras hus blir snart klart!
 
Ja, det verkar som om familjen förmodligen kommer att få ett vettigt hus i slutändan, vilket det är långtifrån alla i liknande situationer som får.
 
Vi får hålla tummarna att det stämmer. Jag tycker att det fanns lite konstigheter i artikeln, säljaren hävdar att entrepenören hade bra referenser, samtidigt fanns det kommentarer under artikeln som visade att det fanns fler misslyckade byggen.

När det sedan visar sig att säljarens egen byggfirma skall återuppbygga huset nu så reagerar jag med misstänksamhet. Om han har en egen byggfirma så borde han ha såpass bra kontakter i branschen att han inte missat de dåliga omdömmena om entrepenören. Dessutom så fanns det ju varningssignaler på ett tidigt stadie om fel vid grundläggningen, återigen en engagerad och kunnig byggare/säljare borde ha reagerat redan då.
 
  • Gilla
Sajmon
  • Laddar…
Det finns rykten om att Ängelholms Bygg återuppstått som Rebbelberga bygg.
 
Tittar man på allabolag.se så ser inte jag något samband. Men det hindrar ju inte att det ändå är samma personer som står bakom.
 
Han har förmodligen näringsförbud och det är en annan som frontar.
Tidpunkten för det nystartade bolaget stämmer rätt väl överens med när det började barka åt pipsvängen.
 
Fd ägaren till Ä-holmsbygg har definitift något med Rebbelbergabygg att göra. Bilen han kör runt med är registrerad på leasad på Rebbelbergabygg enligt bilregistret.
 
Företaget har bytt namn igen och heter numera Syll & Byggtjänst med samma frontman.

Arbetena som utförs är katastrof.
Låga priser för att sedan när nog dubbla priserna när dom väl har påbörjat arbetet.

Varning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.