Hej!

Jag villhöver en sänksåg pga husköp :)

Kapa byggskivor och täcklister osv. Men jag har dessvärre ganska tajt budget och undrar om någon kan rekommendera en billigare sänksåg eller cirkelsåg med skena...

Budget ca 3500 kr.

Tack på förhand
 
Begagnad Festool TS55 om du letar runt lite. Obs kolla kvitto noga då det förekommer stöldgods osv.
 
S skogstomten skrev:
Begagnad Festool TS55 om du letar runt lite. Obs kolla kvitto noga då det förekommer stöldgods osv.
Har fattat att den är ”bäst” när jag läst runt lite...men vill helst köpa nått med garanti. Och de begagnade jag sett har ändå varit dyrare än min budget :(
 
  • Gilla
Livanbygger
  • Laddar…
  • Gilla
Livanbygger
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
[länk]
Om den är ok har jag dock ingen aning om men den passar din budget iaf. Peter Millard har en del tester av billiga sänksågar (bland mycket annat lärorikt) som nog kan vara värt att se:
[länk]
Men tack!

Den såg inte så tokig ut

Aldrig hört talas om märket eller affären dock
 
P Peter_Bromma skrev:
har du något existerande batterisystem som du vill bygga på? bosch har fått väldigt bra recensioner, men jag valde ändå förra året att gå på makita. väldigt nöjd med den.
[länk]

festool är en annan liga dock, men jag vill ha för mycket verktyg för att ha råd med det.
Har inte något ”system” än...lite blandat med Bosch, hilti och så. Fått ärva en del. Tycker Makita är fina, rent utseendemässigt
 
Livanbygger Livanbygger skrev:
Hej!

Jag villhöver en sänksåg pga husköp :)

Kapa byggskivor och täcklister osv. Men jag har dessvärre ganska tajt budget och undrar om någon kan rekommendera en billigare sänksåg eller cirkelsåg med skena...

Budget ca 3500 kr.

Tack på förhand
Köp metabo kgs 254 med såg bord hos bauhaus för de pengarna... Köpte före månad sj
 
Livanbygger Livanbygger skrev:
Har inte något ”system” än...lite blandat med Bosch, hilti och så. Fått ärva en del. Tycker Makita är fina, rent utseendemässigt
just sänksåg är ju annars en sån som är bra att koppla på dammsugare. då är sladd eller inte inte lika viktigt, men beror lite på vad man föredrar. sladd maskin startar ju även automatiskt med dammsugare om man har den uppsättningen. finns ju iofs blåtand till batterimaskinerna för det, men kosta lite mer.
 
T Tohan skrev:
Köp metabo kgs 254 med såg bord hos bauhaus för de pengarna... Köpte före månad sj
TS verkar ha koll på vad hen behöver. Med bra såg på skena finns heller inte så stort behov av kapgersåg.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
TS verkar ha koll på vad hen behöver. Med bra såg på skena finns heller inte så stort behov av kapgersåg.
Okej
 
Har haft en Sheppach i några år kostade 1500 på Jula men köpte till extra skena ca 500 fungerar alldeles utmärkt för mina behov klart prisvärd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.