Hej! Efter en del med att dra av min slitna dörrmatta så har jag fått funderingar om att lägga klinkers istället för en ny matta. Mina planer från början var att lägga en ny fräsch matta i annan färg. Vad rekommenderas, en ny matta eller klinkers? Hur mycket kostar det ungefär att anlita någon för att sätta dit klinkers? Tack på förhand.
 
  • Sliten gul dörrmatta i hall, överväger byte till klinkers, med ett par blå arbetshandskar på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inget jättejobb men vad har du för underlag där? Är det spånskiva går det inte bara lägga klinker direkt.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Inget jättejobb men vad har du för underlag där? Är det spånskiva går det inte bara lägga klinker direkt.
Verkar var trä med klister på.
 
Ser ut som spånskiva. Ska du lägga klinkers där, med ett bra resultat så bör ytan först flytspacklas. Problemet med det (som det ser ut) är att klinkers kommer komma högre upp än både tröskel och anslutande golv.
 
Hakar på trådskaparen lite då jag har samma eller liknande konstruktion i min hall.

Finns det någon lösning på att få klinker i liknande höjd som övrigt golv? kan man ta såga bort spånskivorna och gjuta något direkt på cellplasten som jag har under mina spånskivor? klarar man sig med då med att gjuta något som är 22mm som spånskivorna är?

Annars antar jag att alternativet är att även byta cellplasten till en tunnare variant (har 70mm idag) men då blir ju golvet kallare med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.