K
Hej!

Jag har på flera ställen i trädgården, bevattningssystem som börjar med en hane för det klassiska Gardenasystemen, som de ser ut på den här bilden. De sitter fast i systemet och är inte utbytbara.


Nu behöver jag T-kopplingar för att ansluta ihop dessa system med trädgårdsslangen.
Finns det kopplingar med dubblahonor eller måste man ta 2st snabbkopplingar med honor och skarva ihop med en bit slang mellan?
 
  • Gardena bevattningssystem anslutning med klassisk hane.
Har inte sett något dylikt, men vad vill du åstadkomma?

Protte
 
Jag kanske missförstår helt men skulle dessa två fungera?

Orange och svart Gardena koppling för trädgårdsslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svart GARDENA grenkoppling med två orange justerbara utlopp för vattenslangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
Man kan säga att jag har två stycken hanar, som jag inte kan byta ut, som jag vill skarva ihop.
 
Två som i min första bild och en som nedan kanske?

Metallisk rörmuff 3/4 tum (R20), artikelnummer 87-9860, tillgänglig i 54 varuhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tar inte gift på gängdimensionen utan det får du kolla själv.
 
C
K Kaputt skrev:
Man kan säga att jag har två stycken hanar, som jag inte kan byta ut, som jag vill skarva ihop.
Du får nog bygga en egen med en snutt slang.
Tanken är att slangar har honor i båda ändarna och "förbrukare" och utkastare har hanar så då behövs det teoretiskt sett bara dubbelhanar (för att skarva två slangar) och ingen dubbelhona.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
optimum
Nito har kopplingar för gardena profil
Sök så hittar du. Men välj rätt för de har flera modeller för olika nippelprofiler.
De har gängor så du kan köpa två och skruva ihop med ett mellanstycke. Kan även finnas så du kan hitta med hon och hangänga.

Betydligt pålitligare än plastkopplingar men dyrare.
 
Hej! Hur löste du detta? Har samma bekymmer
 
Jag har sett dubbelhonor, men de är inte vanliga. Jag har byggt mina med slangstumpar. De är smidigare och går inte sönder så lätt.
 
  • Gilla
limpiqus
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.