Hej, när jag kopplar på svetsgasen och slår på så läcker det lite grann. Även om jag drar åt ganska så hårt..

Finns det nåt tips för att få tätningen lite bättre, kanske nån pasta eller så..?

Svetsgasflaska kopplad till utrustning med synliga anslutningar och läcksökning pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en svetsgasbehållare med kopplad regulator som visar potentiell läckpunkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ny packning
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
yes tack, kanske skall köpa ett helt nytt munstycke egentligen, det kostade 300 spänn såg jag..
Men jag drog åt det ordentligt nu och då verkar det ha blivit bättre iaf..:)
 
H
Brukar aldrig behövas dra hårt.
Min flaska jag har hemma och även på jobbet dras nästan fast utan verktyg.
 
Pröva att vända packningen, eller är den konisk?
Har bara flaskor med inbyggd regulator nuförtiden..
 
oki, tack..! skall testa...
 
Jag lade gängtejp på själva flaskans gängor, det hjälpte.
 
Hjälper inte en ny packning och måttlig åtdragning så är det nåt fel på nåt............Problemet är att folk drar alldeles för hårt och mosar packningen så den börjar flyta och tappa formen. Då måste man ha en ny packning varje gång man lossar typ.
Har man regulator med packning så ska man absolut inte behöva nån tejp nånstans..........
 
  • Gilla
hyggabus och 1 till
  • Laddar…
Jag ville inte dra så hårt, och det var ny flaska och ny regulator, ändå läckte det genom gängorna. Polen flaska med polenregulator så kanske hör till systemet (dvs billigt skit). Nu funkar det och jag behövde inte ta i så hårt.
 
Den kopplingen är konstruerad för att täta mellan flänsarna, alltså den vitaktiga nylonring som syns i första bilderna. Att täta med gängtejp är som att sätta plåster på brutet ben, det slutar visserligen att blöda för stunden men felet består. Byt packning. Kolla så att delarna passar och inte är skadade.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.