Åsa Lund
Usch! Krya på dig!!!
 
Foten känns av, tydligen snabbas inte läkprocessen på av att gå 15000 steg på betonggolv...
En skadad fot med blåmärken och svullnad som ligger på ett mönstrat tyg över en orientalisk matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

men kan gå och belasta foten nu igen, men undviker sidobelastning (kanske inte var så smart att vara uppe o klättra på garagetaket för att installera avluftning till avloppet där... däremot så innebar det att avloppet är helt färdigt där uppe. Dra vatten sedan smacka igen väggarna och få klart badrummet där. Fick även toalettanslutningen klar, dock fick den dras i taket nere i garaget.
Rördragning i taket i ett rörigt garage med verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


fick hem 3 lass 0-8 som flyttades för att ligga som motfyllnad mot poolen som kommer 15/4.
Var ganska mjukt i backen....
En hög med grus för motfyllnad nära en poolplats med byggmaterial spridda, tagen genom ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Traktor och sandhög på lerig mark med verktyg och material vid byggprojekt för pool.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Traktor på en blivande byggarbetsplats med jordhögar, grus och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd jord och grushög i trädgård med bakgrund av bostadshus och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Högar av grus motfyllnad mot pool med synliga rör i ett landskap under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Några lass till behövs.

fick leverans på trallvirke som bla skall vara runt poolen, lika bra att beställa hem innan nästa prishöjning som kommer i början av april (redan gått upp 20% i mars...)
Leverans av trallvirke på lastbilsflak i en uppfart med arbetare och villaområde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trallvirke och byggmaterial staplade utomhus bredvid en träaltan, med en villa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


slipade av 2 av våra bord till altanen och oljade dem (benen på teakbordet ska slipas och oljas imorgon)
Slipat och oljat träbord på altan med en slipmaskin ovanpå ett av bordets blad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyoljad trädgårdsbord av teak på en blå presenning utomhus, i förberedelse för att slipa och olja benen nästa dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyslipat och oljat teakbord på en altan, grill och uteplats i bakgrunden, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyslipat och oljat trädgårdsbord av teak på en altan med en blå presenning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpt klinkers och kakel till lilla nya toaletten inne i huset, blir att installera vägghängda toaletten och bygga in den innan jag kan kakla.
Kakelmönsterexempel på golv med geometrisk design och provpanel med hexagonala plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 4 till
  • Laddar…
Tänk på foten!

Det där med trallvirke är galet. Det är brist i hela landet. På grud av att man lagt ner så många sågverk finns det inte direkt skapacitet att producera och trycka mer.

Det är en illa bevarad hemlighet att om man ska bygga trädäck i sommar så börjar det redan nu bli för sent beställa material :)
 
Åsa Lund
Min svåger som jobbar på Beijer tror att allt trallvirke kommer vara slut i mitten av april.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Min svåger som jobbar på Beijer tror att allt trallvirke kommer vara slut i mitten av april.
Det är det jag har hört från andra med.
 
Appendix Appendix skrev:
Tänk på foten!

Det där med trallvirke är galet. Det är brist i hela landet. På grud av att man lagt ner så många sågverk finns det inte direkt skapacitet att producera och trycka mer.

Det är en illa bevarad hemlighet att om man ska bygga trädäck i sommar så börjar det redan nu bli för sent beställa material :)
även Osb och plywood har börjat ”ransoneras” ut till byggmarknaden.... så blir att köpa upp det vi behöver iår under påskhelgen...

men skönt att ha trallen hemma :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Är ju som en del av er biltok, senaste åren har det blivit många jaguarer av någon märklig anledning (är japskille i grunden med skylines, evos, supror, civilare osv som tidigare bilar...) men passerat 20 jaggor jag ägt genom åren (står just nu 6 jaggor på uppfarten, 1 är såld väntar på upphämtning).

köpte mig en långmilad Jaguar series 3 double sic (v12) i höstas som har 2 brukare (far och son), stått 15 år pga läckande kylare... fick liv i den idag Efter: rengjort tankarna, bytt bränslepump, bytt lite bränslerör som läckte, spolat igenom bränslesystemet, bytt bränslefilter och bytt batteri.
 
  • Gilla
  • Wow
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
Då var shaktbotten för poolen rak, ska ta bort en liten Sten/berg som sticker upp. Efter det på mer XPS frigolit och invänta poolen som kommer på torsdag .
#hemester #pool #sommar2021
Gruslagd utgrävning för pool med jämnad botten och byggmaskin, omringad av berg och hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps och 3 till
  • Laddar…
Då var grunden för poolen redo för poolen.
Skönt att fått detta moment klart
Grunden för en pool klar med isoleringsplattor på ett byggarbetsområde med berg och byggmaterial runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Färdigställd poolgrund av isoleringsblock på grusunderlag med berg och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 3 till
  • Laddar…
Då har poolen kommit och blivit lyft på rätt plats, taket kommer om några veckor... känns som om det är ganska långt kvar tills vi kan bada i den

En omonterad gul pool på en lastbil, säkrad med spännband, redo att lyftas på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En lastbil med en kran lyfter en stor gul poolskal till plats under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En pool som lyfts av en kran från en lastbil mot sin placering på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad ovanmarkspool i trädgården med omgivande grönska och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul pool som lyfts av en kranbil mot en klarblå himmel vid ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gul pool som lyfts av en kran över ett trädeck vid ett rött hus, med en person som tittar på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul pool som lyfts på plats av en kran, med person som tittar på vid husgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad ovanmarkspool på förberedd mark med hus och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gul och blå pool placerad på en presenning i en grävd grop i en trädgård, omgiven av grus och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad pool lyft på plats i en grävd grop med byggmaterial runtomkring i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad tom pool har placerats på en grusgrund med trädgårdslandskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mattskoo och 11 till
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
[bild]
Min första tanke var: "Jisses vad många pooler ni ska ha!". Sedan förstod jag att de säkert ska vidare till fler ställen... :crysmile::p
 
  • Gilla
  • Haha
sir_daniel och 2 till
  • Laddar…
PellePeps PellePeps skrev:
Min första tanke var: "Jisses vad många pooler ni ska ha!". Sedan förstod jag att de säkert ska vidare till fler ställen... :crysmile::p
Ah, det är till olika ställen! Jag tänkte att det var engångsgrejer som man kastade efter användning. Coronasäkert men inte så miljövänligt. Och kanske väl utrymmeskrävande när man tänker på det.
 
Redigerat:
  • Haha
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
Då har poolen kommit och blivit lyft på rätt plats
Vad är det för tillverkare och dimensioner?
 
  • Gilla
sibaman
  • Laddar…
A Annica R. skrev:
Vad är det för tillverkare och dimensioner?
http://www.phuanita.com/swe/
med isolerat tak och extra skenor för att kunna skjuta bort den helt från poolen, 6,2x3.1M 1.55m djup
 
  • Gilla
AMR74
  • Laddar…
Då har man läst igenom hela tråden och det var minst lika trevligt som på den tiden man läste om din datsun , då byggde man man 200sx S13 och nu renoverar man hus och likt den gamla tiden har man sett lösningar jag själv kommer ta med mig till mitt eget "projekt".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.