Hej,

Har precis byggt ut mitt kök med en barhörna. Resten av köket har marmorskivor sen innan så jag beställde en skiva från stenskivor.se (billigt och bra men kass leverans vilket jag dock var föbered på efter bla recensioner här på BH). Nu glömde jag att sägs till dom att en hörna skulle ha en fasad kant.

Är det något man kan göra själv? Det handlar om 1.5 cm jag behöver göra.
 
  • Närbild på en vit köksinredning med en marmorskiva som saknar fasad kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd kökshörna med bar och vit marmorskiva ovanpå vita skåp samt en inbyggd vinkyl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, bara slipa till. Marmor är mjukt.
 
  • Gilla
hasnas
  • Laddar…

Bästa svaret

Om du vill ha en snygg kant så kör med sliprondel, typ 200k 400k gärna med lite vatten.
 
  • Gilla
hasnas
  • Laddar…
Ett till tips om du kan, ta ut skivan, så slipper du riskera att skada det runt om kring
 
L Lopex skrev:
Ett till tips om du kan, ta ut skivan, så slipper du riskera att skada det runt om kring
Tack för tipset och ja den sitter inte än fast så hade tänkt plocka bort för att slipa vare sig det var jag eller någon annan som skulle göra det.
 
H hasnas skrev:
Tack för tipset och ja den sitter inte än fast så hade tänkt plocka bort för att slipa vare sig det var jag eller någon annan som skulle göra det.
Om du har ett stenhuggeri när dig så ribb dom och fråga vad det skulle kosta att slipa upp dom 2 små sidorna om du känner dig osäker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.