Jag ska byta panel på min ena husgavel.
På gaveln har jag ett vidbyggt garage med sadeltak. Hur ska jag bocka plåten mellan gaveln på huset och garagetaket, över nocken på garaget?
Jag hoppas att det är någon som förstår vad jag menar.
Mvh Ulf Närbild på en husgavel med sadeltak och takpannor som möter ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ståndskivan ska vikas över från ena sidan över den andra ståndskivan. Det är nog lättare att ha plåten under nockpannan.
 
H huggan skrev:
Ståndskivan ska vikas över från ena sidan över den andra ståndskivan. Det är nog lättare att ha plåten under nockpannan.
Får jag det verkligen tätt i mitten på nocken då?. Det blir väl en svag punkt i brytningen mellan vikningen och mot vägg. Plåten måste väl klippas? Mvh Ulf
 
Rickard.
W Wirvel skrev:
Får jag det verkligen tätt i mitten på nocken då?. Det blir väl en svag punkt i brytningen mellan vikningen och mot vägg. Plåten måste väl klippas? Mvh Ulf
Beror väl på hur bra du är på att falsa ;)
Under nockpannan är ett utmärkt ställe att komplettera med tätningsmassa om det behövs då det både är uv skyddat och osynligt. Läckagerisken uppe på nocken är dessutom väldigt liten.

Nya panelen behöver inte alls gå lika nära taket heller, lämna minst 10cm så kommer panelen hålla mycket bättre.
 
  • Gilla
Wirvel
  • Laddar…
Rickard.
Diagram över byggdetaljer med måttangivelser för isolering och konstruktionskomponenter i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så tycker träguiden som om jag inte har fel tar det mesta från AMA hus.
 
  • Gilla
Wirvel
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
[bild]

Så tycker träguiden som om jag inte har fel tar det mesta från AMA hus.
Då kör jag på det. Tackar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.