Hej, håller på med altanbygge och tänkte kolla över stuprören. Stupröret har haft en böj in i betongröret som har gått sönder. Kan jag sätta en t-koppling på nåt sätt i det betongröret för att sätta plaströr upp till stupröret.
 
  • Skadat betong- och plaströr vid en husgrund, förstört böjt stuprör syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
finns speciella gjutmuffar i plast, en plastmuff med fjun i ena änden som greppar i betongen/cementen du kliner in runt röret där du dockat den i betongröret.

Räcker kort å gott med att du sticker in plaströret i betongröret och tätar med betong runt så ingen annan trillar in där, sen är de bara att bygga vidare på ditt nya DV-system av plaströr rör.
 
  • Gilla
Fredrikalteblad
  • Laddar…
Z ZcR skrev:
finns speciella gjutmuffar i plast, en plastmuff med fjun i ena änden som greppar i betongen/cementen du kliner in runt röret där du dockat den i betongröret.

Räcker kort å gott med att du sticker in plaströret i betongröret och tätar med betong runt så ingen annan trillar in där, sen är de bara att bygga vidare på ditt nya DV-system av plaströr rör.
Z ZcR skrev:
finns speciella gjutmuffar i plast, en plastmuff med fjun i ena änden som greppar i betongen/cementen du kliner in runt röret där du dockat den i betongröret.

Räcker kort å gott med att du sticker in plaströret i betongröret och tätar med betong runt så ingen annan trillar in där, sen är de bara att bygga vidare på ditt nya DV-system av plaströr rör.
ska dränera under altanen för det är ganska blött längst kanterna där jag har ritat. Hur ska jag dränera? Ska jag gräva ur i fall och sen på med markduk-slang-grus-markduk?
 
F Fredrikalteblad skrev:
ska dränera under altanen för det är ganska blött längst kanterna där jag har ritat. Hur ska jag dränera? Ska jag gräva ur i fall och sen på med markduk-slang-grus-markduk?
 
  • Grävd mark vid hus för anläggning av trädgårdsprojekt, markerad med orange linje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.