Jag har två Ikea fyrtur gardiner.

Den ena är till ett fönster.
Den andra är till en dörr.

Har något provat att klippa av en längd från en gardin och sy fast på en annan? Jag undrar om det skulle få motorn att fortsätta mata ner gardin förbi den ursprungliga maxgränsen.
 
K köpthusvadnu skrev:
Jag har två Ikea fyrtur gardiner.

Den ena är till ett fönster.
Den andra är till en dörr.

Har något provat att klippa av en längd från en gardin och sy fast på en annan? Jag undrar om det skulle få motorn att fortsätta mata ner gardin förbi den ursprungliga maxgränsen.
Den är bara limmad. Man ska kunna ta isär den, riva av tyget och limma en ny. Finns en youtube vid om detta.
 
TheBooban TheBooban skrev:
Den är bara limmad. Man ska kunna ta isär den, riva av tyget och limma en ny. Finns en youtube vid om detta.
Skulle nu kunna länka till videon? Senast jag tittade på det här minns jag det som att ingen hade gjort det ännu då:
- det inte finns utrymme för mer tyg så man skulle behöva ett tunnare tyg
- programvaran i gardinen rullade ett exakt antal varv (ca 13) oavsett hur mycket tyg det fanns på rullen
 
K köpthusvadnu skrev:
Skulle nu kunna länka till videon? Senast jag tittade på det här minns jag det som att ingen hade gjort det ännu då:
- det inte finns utrymme för mer tyg så man skulle behöva ett tunnare tyg
- programvaran i gardinen rullade ett exakt antal varv (ca 13) oavsett hur mycket tyg det fanns på rullen
här: https://www.youtube.com/watch?v=gRX_oTHctkM&t=240s
Hans syfte är att kapa gardinen, men han tar isär det hela så du kan se. Ja, det är sant, det är begränsad hur mycket den kan rulla upp.

Person demonterar en gardintub för att visa begränsningen vid upprullning.

Finns en kommentar där det föreslås att ersätta tuben med en med högre diameter. Eller bara gör den tjockare med någonting annat först.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.