Bor också i Torslanda och går i funderingar på att slipa och vitolja/vaxa ekparkett. Micasson, blev du nöjd med hisingens golv? Hur mycket kostade det till slut och har du någon bild på slutresultatet? Tack!
 
Mac_attack
M medely skrev:
Bor också i Torslanda och går i funderingar på att slipa och vitolja/vaxa ekparkett. Micasson, blev du nöjd med hisingens golv? Hur mycket kostade det till slut och har du någon bild på slutresultatet? Tack!

Väldigt nöjd. Bättre pris än en konkurrent vi kollade först med. Kostade 175 kr/kvm och ROT-berättigat. Fixade även limning av någon stav som lossnat lite.

På bifogad bild ser du både före och efter (innan kanterna är slipade).
 
  • Parkettgolv före och efter slipning, halva golv slipat ljust, andra halvan mörkare och oslipat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Safireee och 2 till
  • Laddar…
Hej, jag har fått en offert på " typ 25 000 kr" för slipning, infärgning och lackning av 45 kvm. Om 10 k är på tok för dyrt är väl 25 k ren ocker??

EDIT: Efter rot
 
  • Wow
Peternow
  • Laddar…
M Michael_w skrev:
Hej, jag har fått en offert på " typ 25 000 kr" för slipning, infärgning och lackning av 45 kvm. Om 10 k är på tok för dyrt är väl 25 k ren ocker??
Jag gjorde precis ca 100 kvm golvslip och lack, 230 SEK/kvm innan rot...

Riktigt prisvärt enligt mig
 
P PurreP skrev:
Jag gjorde precis ca 100 kvm golvslip och lack, 230 SEK/kvm innan rot...

Riktigt prisvärt enligt mig
Hej, mitt blir ca 500 kr /kvm EFTER rot... Undrar om färgningen är det som kostar extra, eller om han verkligen inte vill ha jobbet...
 
M Michael_w skrev:
Hej, mitt blir ca 500 kr /kvm EFTER rot... Undrar om färgningen är det som kostar extra, eller om han verkligen inte vill ha jobbet...
Jag ska skicka kontaktuppgifter men har de inte här och nu.....

De jobbar med Bonas produkter och gör ett bra hantverk, de lagade i efter två borttagna väggar och det ser riktigt bra ut...
 
  • Gilla
Timran
  • Laddar…
P PurreP skrev:
Jag ska skicka kontaktuppgifter men har de inte här och nu.....

De jobbar med Bonas produkter och gör ett bra hantverk, de lagade i efter två borttagna väggar och det ser riktigt bra ut...
Tack, men du ser ut att bo i Sthlm vilket är ganska lång ifrån mig :)
 
M Michael_w skrev:
Tack, men du ser ut att bo i Sthlm vilket är ganska lång ifrån mig :)
Ok, står Stockholm på dig så antog att du var i närheten...
 
P PurreP skrev:
Ok, står Stockholm på dig så antog att du var i närheten...
Oj då, har flyttat :) Ändrat nu.
 
P PurreP skrev:
Ok, står Stockholm på dig så antog att du var i närheten...
Vi är också i färd med att slipa parkettgolv i Stockholm. Vilken kontakt är det du var så nöjd med?
 
Ett tips för framtida offerttagningar på alla byggtjänster/renoveringar.
Begär offert och säg att du gjort av med roten redan. När du sedan får offerten så säger du att du kollat upp och du faktiskt hade rot kvar.

På detta sätt får du en korrekt offert där hantverkaren inte räknar med rot och således ger ett korrekt pris
Det är inte helt ovanligt att offerter med rot är helt åt helvete höga och när man säger sig ha slut på rot får man ett mer korrekt pris.

Jag har gjort detta och kan berätta att det av någon anledning alltid är billigare när jag säger mig inte ha rot kvar innan offert... Känns som det satts i system att fläska på sen rot kom till
 
Hasse1212 Hasse1212 skrev:
Ett tips för framtida offerttagningar på alla byggtjänster/renoveringar.
Begär offert och säg att du gjort av med roten redan. När du sedan får offerten så säger du att du kollat upp och du faktiskt hade rot kvar.

På detta sätt får du en korrekt offert där hantverkaren inte räknar med rot och således ger ett korrekt pris
Det är inte helt ovanligt att offerter med rot är helt åt helvete höga och när man säger sig ha slut på rot får man ett mer korrekt pris.

Jag har gjort detta och kan berätta att det av någon anledning alltid är billigare när jag säger mig inte ha rot kvar innan offert... Känns som det satts i system att fläska på sen rot kom till
hur har du formulerat dig för att få två offerter från samma företag, både med och utan ROT?
Eller, hur vet du att det blir billigare?
Hur har jämförelsen gått till egentligen?
 
X Xaktly skrev:
hur har du formulerat dig för att få två offerter från samma företag, både med och utan ROT?
Eller, hur vet du att det blir billigare?
Hur har jämförelsen gått till egentligen?
-Du begär en offert och uppger att du inte har rot kvar att ta av, När du sen fått offerten så berättar du att du kollat och hör och häpna jag hade faktiskt rot kvar.
Hantverkaren kan då inte gärna "rotsalta" offerten och lägger rotavdrag på ursprungsofferten.
Blir det billigare?
Absolut!

Roten är ett jävla oskick som låter hantverkaren smyga upp priset på arbetet eftersom du inte betalar hela beloppet
 
  • Gilla
Mac_attack och 1 till
  • Laddar…
Hasse1212 Hasse1212 skrev:
-Du begär en offert och uppger att du inte har rot kvar att ta av, När du sen fått offerten så berättar du att du kollat och hör och häpna jag hade faktiskt rot kvar.
Hantverkaren kan då inte gärna "rotsalta" offerten och lägger rotavdrag på ursprungsofferten.
Blir det billigare?
Absolut!

Roten är ett jävla oskick som låter hantverkaren smyga upp priset på arbetet eftersom du inte betalar hela beloppet
du har alltså inget att jämföra med? utan har bara fått för dig att alla hantverkare försöker ”ROT-lura” dig.
Du har ju liksom ingen aning om ifall det blev billigare eller dyrare med eller utan ROT
 
Lämnar alltid priset innan rot .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.