Vi har precis byggt hus och gjöt en platta som är tänkt att använda som uteplats (ev framtida utbyggnad/uterum).
Men det blev inget fall på plattan samt några svackor. Som synes på bilden så blir vatten ståendes i dessa svackor. Har ni något tips på hur man kan lösa detta?
Att flyta fall går inte för plattan är redan i nivå med glasparti.
flyta svackorna blir väl för tunnt?
Slipa hela blir väl svårt att få jämnt?
Vi har tänkt att måla plattan för att få mörkare kulör.
Tacksam för tips
 
  • Nybyggd uteplats med betongplatta som har svackor med stående vatten nära glasparti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
parrapyzz
  • Laddar…
Mitt tips hade varit att inte göra nånting.
Är helt normalt att de blir så där.

Bygger kommer ni säkerligen vilja ha annat golv eller slipat å förseglat betong golv.
Målar ni betongen och vill ha slipad betong så är slipningen dubbelt så dyr när de är färg på än om den är betong ren.
 
Z ZcR skrev:
Mitt tips hade varit att inte göra nånting.
Är helt normalt att de blir så där.

Bygger kommer ni säkerligen vilja ha annat golv eller slipat å förseglat betong golv.
Målar ni betongen och vill ha slipad betong så är slipningen dubbelt så dyr när de är färg på än om den är betong ren.
Tack för svar. Vi har förlängt uteplatsen med plattor i Antracit. Ser nog lite märkligt ut om vi inte målar denna delen isf
 
De tror jag inte. :giggle:
Plattan är en konstuktion, plattorna är en annan. En tillfällig bröstnings vägg så blir de separata "Rum" utan höga väggar. en bokhylla,grill,blomback eller rundbyggd sittbänk med dynor.
 
  • Gilla
mullemeck2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.