Hej! Köpte en klippo begagnat som behöver lite service. För att kunna beställa rätt reservdelar så behöver jag vet vad det är för modell. Finns det någon som kan tänkas veta vad det är för modell på denna klipparen?
 
  • Begagnad röd Klippo gräsklippare i en verkstad där modellidentifiering efterfrågas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av Briggs & Stratton Quantum XTS 45 gräsklipparmotor med logotyper och modellbeteckning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Begagnad Klippo gräsklippare i behov av service på ett arbetsbord med verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Begagnad röd Klippo gräsklippare placerad i ett verkstadsutrymme, med behov av modellidentifiering för service.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
D Deärvaddetär skrev:
Hej! Köpte en klippo begagnat som behöver lite service. För att kunna beställa rätt reservdelar så behöver jag vet vad det är för modell. Finns det någon som kan tänkas veta vad det är för modell på denna klipparen?
Vad behöver du?
 
hej!
Luftfilter
En helt ny komplett bakaxel
Bakaxelhållare
2 nya bakhjul
4 ny däck
Drivrem
 
A
D Deärvaddetär skrev:
hej!
Luftfilter
En helt ny komplett bakaxel
Bakaxelhållare
2 nya bakhjul
4 ny däck
Drivrem
däck är samma på alla.
Koka dem i vatten så är det lättare att montera.
luftfilter är B&S.
drivrem är antingen 19" eller 21".
Din maskin har jag för mig heter compact.
Då den har uppsamlare.
Ska kolla om jag hittar skisser..
 
Tack för svar!
Vore grymt om du hittade några skisser.
 
A
din modell heter nog compact s.
Finns en cobra också..
Då är det mest troligt ett vanligt skumgummi filter. lägg i avfettning och skölj med hett vatten.. de håller maskinerna ut om de inte är råttgnagda.
 
A
Röd gräsklippare med gul handtag och B&S motor synlig, parkerad på stenläggning vid trätrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B&S luftfilter..
ett pappfilter.
Ska kolla artnr.
 
A
B&S luftfilter 491588.
 
Den klipparen på bilden ser inte riktigt ut som min. Min uppsamlare är i tyg samt att jag kan ställa höjden på handtaget. Det står även klippo i fram på klippbordet.
Nu är inte jag någon expert på klippo så det kanske är samma klippare bara att det är olika modeller.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
D Deärvaddetär skrev:
Den klipparen på bilden ser inte riktigt ut som min. Min uppsamlare är i tyg samt att jag kan ställa höjden på handtaget. Det står även klippo i fram på klippbordet.
Nu är inte jag någon expert på klippo så det kanske är samma klippare bara att det är olika modeller.
olika årgång.. din är nyare.. (y)
 
Okej!
När jag googlar på compact S och cobra så känns ju cobra mer lik. Hur kan man ta reda på exakt vilken modell det är? Typ skylten är ju tyvärr borta.
 
A
D Deärvaddetär skrev:
Okej!
När jag googlar på compact S och cobra så känns ju cobra mer lik. Hur kan man ta reda på exakt vilken modell det är? Typ skylten är ju tyvärr borta.
Brukar finnas några siffror på chassiet.
förr kunde man söka på dessa.
 
Har letat som en tok efter några siffror. Vart ungefär brukar de sitta? Är det stor skillnad på reservdelar till compacten och cobran?
 
A
D Deärvaddetär skrev:
Har letat som en tok efter några siffror. Vart ungefär brukar de sitta? Är det stor skillnad på reservdelar till compacten och cobran?
Nä har för mig att det är bredden.
Vad är det för fel på bakaxeln?
 
A
sitter isåfall fram under motorn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.